اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر خبر داد

برخورد با متخلفان چرای دام مازاد و خارج از فصل در مهدیشهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در سال جاری با تشکیل 50 فقره پرونده تخلف چرای دام مازاد و خارج از فصل در مراتع شهرستان، با متخلفان برخورد قانونی کرد.

برخورد با متخلفان چرای دام مازاد و خارج از فصل در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از منابع طبیعی سمنان، حمیدرضا عبدوس امروز اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری به مدت پنج ماه، با توجه به حساسیت و اهمیت ویژه منطقه، نظارت و سرکشی مستمر به مراتع صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه هر ساله برخی دامداران، خارج از فصل چرای دام و نیز با عدم رعایت تعداد مجاز دام، نسبت به تعلیف و چرای دام اقدام می‎کنند که باعث تخریب مراتع و بر هم زدن نظم اکوسیستم طبیعی در منطقه می‎شود.

عبدوس در ادامه افزود: نکته مهم در اجرای عملیات گشت و مراقبت، رعایت برخوردهای کارشناسانه از سوی مأموران این دستگاه اجرایی بوده است به گونه‌ای که در عین برخورد قانونی، موضوع ضرورت اهمیت رعایت اصول بهره‎برداری از مراتع به ویژه در مناطق حفاظت شده به متخلفان تفهیم شد تا تأثیر آموزش ترویجی در راستای فرهنگ‎سازی منابع طبیعی داشته باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از همکاری تنگاتنگ همکاران محیط زیست شهرستان مهدیشهر که هم‎راستا با اهداف حفاظت و احیای مراتع سازمان جنگل‎ها مراتع و آبخیزداری کشور است، قدردانی کرد.

وی افزود: تجربه نشان داد که مشاهده همکاری دو دستگاه اجراییِ مرتبط، تأثیر به‎سزایی در درک اهمیت موضوع برای دامداران به همراه دارد.

عبدوس از عموم مردم فهیم درخواست کرد با آگاهی و حسن نظری که نسبت به حفاظت و پاسداشت منابع طبیعی، جنگل و مرتع داشته و خواهند داشت، یاریگر خادمان انفال الهی در سطح شهرستان باشند و به عنوان یک همیار طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی با پل ارتباطی 09696 یا 1504 که به صورت رایگان و در تمام ساعات شبانه‎روز آماده دریافت گزارشات مردمی است، به اطلاع مأموران حفاظتی برسانند.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول