اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی فردوس خبر داد

توزیع مرغ ارگانیک در فردوس

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از توزیع مرغ ارگانیک در این شهرستان خبر داد.

توزیع مرغ ارگانیک در فردوس

محمد اصغرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: به‌زودی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و مجموعه صنفی شهرستان فردوس، مرغ ارگانیک در این شهرستان توزیع می‌شود.

وی گفت: مرغ ارگانیک، مرغی است که از بدو پرورش تحت نظارت شبکه دامپزشکی قرار گیرد و علاوه بر نظارت در طول دوره، خوراک جوجه نیز بررسی می‌شود تا مرغی سالم و ارگانیک که دانه و آبی سالم و فاقد هرگونه مواد شیمیایی و افزودنی مصرف کرده باشد، تولید شود.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس افزود: در طول پرورش مرغ، طی سه دوره در روزهای 10، 25 و 35 نمونه‌گیری انجام و مرغ از نظر سلامتی، عدم مصرف آنتی‌بیوتیک حتی آنتی‌بیوتیک‌های مجاز و نیز سایر داروها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اصغرزاده تصریح کرد: چنانچه نمونه‌گیری منفی باشد ادامه فعالیت و تولید ارگانیک ادامه می‌یابد و در غیر این صورت با مشاهده کوچک‌ترین موارد مصرف دارو، مرغ تولید شده از چرخه تولید ارگانیک خارج می‌شود.

وی یادآور شد: پس از اتمام مرحله تولید ارگانیک با نظارت دامپزشکی در کشتارگاه، مرغ تولید شده به عنوان محصول ارگانیک برچسب‌‌گذاری و وارد بازار عرضه می‌شود.

تولید مرغ ارگانیک در مرغداری‌های فردوس

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس اضافه کرد: توزیع مرغ ارگانیک تنها یک دوره در شهرستان خوسف انجام شد و از آن پس تاکنون عرضه مرغ ارگانیک در سطح استان وجود نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر با پیگیری انجام شده، به‌زودی مرغ ارگانیک در شهرستان فردوس توزیع می‌شود.

اصغرزاده افزود: حمل مرغ ارگانیک با نظارت شبکه دامپزشکی از شهرستان مشهد به فردوس انجام و در فروشگاه‌های مجاز و مرغ‌فروشی‌ها به صورت عرضه در یخچال جداگانه توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: با فراهم کردن شرایط تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در شهرستان فردوس به دنبال تولید مرغ ارگانیک در مرغداری‌های این شهرستان هستیم تا مردم مرغ سالم و عاری از آنتی‌بیوتیک مصرف کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی فردوس یادآور شد: اگرچه قیمت مرغ ارگانیک کمی بیشتر از مرغ معمولی است ولی مردم با مصرف مرغ ارگانیک، علاوه بر لذت‌بردن بیشتر از طعم و مزه گوشت، فواید زیادی را متوجه سلامتی بدن خود می‌کنند.

انتهای پیام/69007/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول