اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

‌روزانه 580 تن مرغ در استان مازندران تولید می‌شود

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه مازندران دارای 2 هزار و 200 مرغداری گوشتی است، گفت: روزانه 580 تن مرغ در استان تولید می‌شود.

‌روزانه 580 تن مرغ در استان مازندران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید مختاری بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون تخصصی کشاورزی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت: مازندران با داشتن حلقه صنعتی طیور بیش از استان‌های دیگر افزایش تولید داشته و دغدغه صادرات در این استان محسوس است.

وی با اشاره به اینکه مازندران دارای 2 هزار و 200 مرغداری گوشتی است، افزود: روزانه 580 تن مرغ در استان تولید می‌شود.

مختاری 380 تن از مرغ تولیدی مازندران را مازاد استان دانست و ادامه داد: مرغ تولید شده مازندران به استان‌های دیگر هدایت می‌شود.

وی صادرات مرغ از مازندران به کشورهای هدف را عاملی برای رونق اقتصادی استان و ارزآوری عنوان کرد و یادآور شد: 350 واحد مرغ مادر و جوجه یک‌روزه در کشور فعالیت می‌کند که 187 واحد آن در مازندران است.

این مسئول با بیان اینکه در سال 400 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در مازندران تولید می‌شود، تصریح کرد: 300 میلیون قطعه مازاد استان است.

مختاری دغدغه مازاد تولید مرکبات استان را در تحقق صادرات امکان‌پذیر دانست و گفت: شناسایی ضوابط  بهداشتی محصولات پروتئینی کشورهای طرف از مواردی است که در صادرات باید کارشناسی شود.

وی افزود: ماه گذشته دو شرکت پرستو و آمل جوجه بالغ بر یک هزار و 100 تن صادرات مرغ انجام دادند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه آمادگی همکاری با صادرکنندگان مرغ در استان را داریم، افزود: سال گذشته از سوی معاونت برنامه‌ریزی استانداری بحث ایجاد پنجره واحد در بندر امیرآباد مطرح شد که عملیاتی نشد.

انتهای پیام/‌86006/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول