اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی دیلم مطرح کرد

سد معبر دستفروشان مرغ زنده و ماهی مشکل بهداشتی مواد غذایی در دیلم

رئیس شبکه دامپزشکی دیلم گفت: سد معبر دستفروشان دوره‌گرد فروش مرغ زنده و ماهی و میگو در سطح شهر و عدم همکاری مردم با شبکه دامپزشکی برای جمع‌آوری دستفروشان از عمده مشکلات بهداشتی در حوزه تهیه و توزیع مواد غذایی است.

سد معبر دستفروشان مرغ زنده و ماهی مشکل بهداشتی مواد غذایی در دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، علی انگالی‌نژاد ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات شبکه بهداشت و درمان دیلم، اظهار داشت: عدم همکاری مناسب دادگستری و نیروی انتظامی با شبکه دامپزشکی، نداشتن ضمانت اجرایی مأمورین بهداشت و دامپزشکی برای برخورد با متخلفین بهداشتی و عدم وجود ترس از قانون در جامعه از دیگر مشکلات در این حوزه است.

وی، پیشنهاد پیگیری و راه‌اندازی نمایندگی تعزیرات حکومتی در شهرستان از طریق فرمانداری، تعیین شعبه‌ای از شورای حل اختلاف دیلم برای برخورد با متخلفان بهداشتی، رایزنی با دادستان محترم دیلم برای اخذ حکم کلی برخورد با متخلفین بهداشتی و همچنین فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم در خصوص عدم خرید مرغ و ماهی و مواد غذایی از دستفروشان دوره‌گرد را راهکارهای مناسب برای حل مشکلات بهداشتی این حوزه عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی دیلم با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد و جانوران موذی در سطح شهرستان، بیان داشت: برای مبارزه با سگ‌های ولگرد می‌توان از روش‌هایی مثل عقیم‌سازی سگها، تله‌گذاری(زنده‌گیری)، کشتار غیر انسانی از طریق طعمه‌گذاری مسموم و یا سگ‌کشی با همکاری میرشکار محلی، زنده‌گیری از طریق مردم و دادن جایزه به شکارچی در ازای تحویل سگ به دامپزشکی و همچنین قلاده‌گذاری و واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار استفاده کرد.

سرپرست واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت دیلم نیز در این نشست گفت: بهسازی محیط و داشتن یک سیستم جامع دفع مواد زائد جامد نخستین قدم در مبارزه با سگ‌های ولگرد و جانوران موذی بالاخص موش است.

مرتضی مبارکی افزود: برنامه جامع مبارزه با جوندگان در سال‌های گذشته در شبکه بهداشت طراحی شده ولی به دلیل مشکلات مالی از سوی شهرداری اجرا نشد.

وی، پیشنهاد به‌روزآوری و برآورد هزینه نهایی اجرای این طرح از سوی شبکه بهداشت و اجرای آن توسط شهرداری را مطرح کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت درمان دیلم نیز گفت: بررسی مشکلات بهداشتی شهر باید همراه با ارائه راهکارها و پیشنهادهای عملی و اجرایی باشد.

انتقام عزیززاده کشمش‌تپه، اذعان داشت: حل مشکلات بهداشتی شهر باید دغدغه همه مسئولان شهر باشد و پیگیری جدی تا حصول نتیجه نهایی که همان ارتقاء وضعیت بهداشتی شهر و سلامت مردم است، صورت گیرد.

وی، خواستار مستندسازی مشکلات موجود، پیگیری‌ها و تشکیل جلسات دبیرخانه حل مشکلات بهداشتی شد و بیان داشت: لازم است برای دیدن مشکلات بهداشتی شهر از جمله فاضلاب از نزدیک، بازدید مشترکی با حضور اعضای کمیته تخصصی از سطح شهر و تاسیسات فاضلاب انجام شود. 

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول