اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی سومین جشنواره خاکریز قزوین خبر داد

آغاز به‌کار سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس قزوین

دبیر اجرایی سومین جشنواره خاکریز استان قزوین گفت: سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس این استان کار خود را آغاز کرد.

آغاز به‌کار سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گردآوری خاطرات جنگ تحمیلی کاری نیست که به تنهایی از عهده یک یا چند نهاد متولی برآید و معمولاً از خاطرات صادقانه و اصیل عموم مردم به عنوان پدیدآورندگان این حماسه بزرگ غفلت می‌شود.

یکی از اقدامات خوبی که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در سال‌های اخیر آغاز کرده برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان تحت عنوان «خاکریز» با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ربط است.

این جشنواره در راستای اجرای تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری برای برپایی نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس و ثبت و انتقال خاطرات دفاع مقدس به نسل جوان برگزار می‌شود.

در سال جاری شاهد برگزاری سومین دوره از این جشنواره در استان قزوین هستیم که مراسم اختتامیه آن در اسفند ماه برگزار می‌شود.

این جشنواره هر سال در سطح استان قزوین برگزار شده و برگزیدگان آن با دیگر رقبا در سطح کشور به رقابت می‌پردازند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره خاکریز استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در بخش‌های خودنوشت، دیگرنوشت و خاطرات دیگرنوشت برگزار می‌شود.

روح‌الله شریفی با اشاره به آثار مختص بخش خودنوشت این جشنواره افزود: در این بخش رزمندگان، فرماندهان و همه قشرها و صنوف مختلف که خاطره و یا تجربه‌ای از دوران دفاع مقدس دارند (اعم از جبهه یا پشت جبهه) آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌کنند.

وی با بیان ویژگی‌های آثاری که در بخش دیگرنوشت جشنواره قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این خاطرات از سوی کسانی جمع‌آوری و نگاشته می‌شود که خود آن خاطره را درک نکرده و در وقوع یا مشاهده آن نقشی نداشته‌اند اما با مراجعه به منابع و صاحبان خاطرات دفاع مقدس آنها را جمع‌آوری کرده و به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره خاکریز استان قزوین با اشاره به هدف از گنجاندن بخش دیگرنوشت به جشنواره بیان کرد: این بخش از سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان برای تشویق و تقویت خاطرات نسل جوان است که به صورت مجزا داوری می‌شود.

شریفی با اشاره به قوانین حضور در جشنواره عنوان کرد: محدوده زمانی خاطرات از مقدمات جنگ تا پایان دفاع مقدس، تفحص و بازگشت آزادگان را شامل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: محدوده جغرافیایی خاطرات نیز شامل جبهه‌های غرب و جنوب، پشت جبهه و بمباران‌ها است.

دبیر اجرایی سومین جشنواره خاکریز استان قزوین  اضافه کرد: خاطرات نباید در کتاب مستقل و یا مشترکی چاپ شده باشد و صحت خاطرات و رعایت فنون نگارش در داوری آثار لحاظ می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: آثار باید در برگه A4 و ترجیحاً به صورت تایپ شده به دبیرخانه جشنواره به نشانی قزوین، چهارراه نادری، خیابان عبید زاکانی، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارسال شود.

این مسئول با اشاره به موضوعات سومین جشنواره خاکریز استان قزوین ابراز کرد: موضوعات این جشنواره شامل خاطرات رخ داده در محدوده زمانی از مقدمات جنگ تا پایان دفاع مقدس، تفحص و بازگشت آزادگان است.

دبیر اجرایی سومین جشنواره خاکریز استان قزوین اظهار کرد: در نظر گرفتن جنبه‌های تشویقی از قبیل هدایایی که در این جشنواره به شرکت‌کنندگان برتر اهدا می‌شود، موجب افزایش استقبال از آن شده است.

شریفی از برگزاری کارگاه خاطره‌نویسی در کنار جشنواره خبر داد و گفت: برای افزایش کیفیت آثار تصمیم داریم در بخش جنبی جشنواره، کارگاه آموزش خاطره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی نیز برگزار کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در ارسال آثار محدودیتی وجود ندارد و در بخش خاطرات دیگرنوشت از صاحبان خاطره نیز تجلیل می‌شود.

دبیر اجرایی سومین جشنواره خاکریز استان قزوین یادآور شد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس استان قزوین تحت عنوان «خاکریز» تا اول اسفند ماه بوده و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز اسفندماه سال جاری است.

شریفی افزود:‌ علاقه‌مندان می‌توانند با شماره تلفن 2247299 تماس گرفته و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی دبیرخانه به نشانی QAZVIN@SAJAED.IR مراجعه کنند.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول