اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب معروف خاک‌های نرم کوشک مطرح کرد

تاثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس در لبنان و سوریه

نویسنده کتاب معروف خاک‌های نرم کوشک گفت: خاطرات جنگ‌های سوریه و لبنان حکایت از تاثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس در منطقه لبنان و سوریه دارد.

تاثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس در لبنان و سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سعید عاکف ظهر امروز در یادواره دانشجوی شهید محمدرضا چمنی در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: پایمال‌کنندگان خون شهدا در اصل خودشان را پایمال می‌کنند.

وی افزود: خداوند متعال پاسدار خون شهیدان است و نتایج اخلاص و خون شهدا در همه جا دیده می‌شود.

این نویسنده مشهور ادبیات دفاع مقدس در خصوص شهید چمنی گفت: جنایتکاران ضد انقلاب در کردستان پاسداران و کرد‌های حامی انقلاب را شکنجه‌های سخت می‌کردند و زنده زنده در آتش می‌سوزاندند و چشم‌های‌شان را از حدقه در می‌آوردند.

 

وی افزود: کسی که بتواند روی این جنایتکاران تاثیر بگذارد حتما شخصی بزرگ و دارای روحیات والا است.

عاکف شهید چمنی را در رده شهدای بزرگی چون سردار بروجردی، مسیح کردستان دانست که به دلیل قرار نگرفتن در رده فرماندهی یگان‌های بزرگ نظامی یا شهرستانی بودن، کمتر معرفی شده‌ است.

وی با اشاره به آخرین کتابش «خاطرات شگفت» گفت: در این کتاب از سه شهید نیشابوری چون سردار مهدیانپور فرمانده تیپ 21 رزمی امام رضا (ع)، شهید خالو و بزرگوار دیگری مطالبی نقل کرده‌ام که از عظمت روحی آنها حکایت می‌کند که البته ما ساده از کنار قبور مطهر آنها در گلزار شهدای بهشت فضل عبور می‌کنیم.

این نویسنده تصریح کرد: کتاب خاک‌های نرم کوشک که به توشیح مقام معظم رهبری رسید به زبان‌های مختلف ترجمه شده که شمارگان ترجمه عربی آن به یک میلیون نسخه رسیده و ترجمه انگلیسی آن نیز از وضعیت خوبی در اروپا و آمریکا برخوردار است.

عاکف خاطرنشان کرد: یک فرمانده ملعون تکفیری که در عملیات بازپس‌گیری منطقه‌ القصیر توسط نیروهای حزب‌الله دستگیر شده بود در حالی که دو پایش از ناحیه زانو قطع شده بودند در پاسخ به این پرسش که با این همه استحکامات و تونل‌هایی که طی دو سال گذشته در این منطقه ساختید و این همه نیرویی که داشتید، چطور شکست خوردید، پاسخ داد: اگر من یک‌هزار نفر از اینها را می‌داشتم سوریه را فتح ‌می‌کردم.

وی ادامه داد: این حکایت از تاثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس در منطقه لبنان و سوریه دارد که این فرهنگ هم نشات‌ گرفته از معرفت اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول