اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

یادواره‌ شهدا عظمت دفاع مقدس را برای نسل جوان روشن می‌کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: یادواره‌های شهدا عظمت گذشت و ایثار شهدا را به نسل‌های انقلاب منتقل می‌کند و موجب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

یادواره‌ شهدا عظمت دفاع مقدس را برای نسل جوان روشن می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدکاظم پورامینی در جلسه هم‌اندیشی برگزار کنندگان یادواره‌های شهدای استان قم در مجتمع امام خمینی (ره) افزود: برگزاری یادواره‌ها در محلات و مناطق شهری و روستایی موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و شناساندن شهدا به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و ارتباط آنان با نسل دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا به تبیین ارزش‌ها و آرمان‌ها و اهداف شهدا می‌پردازند، افزود: قیام سیدالشهدا (ع) برای حفظ اسلام بود و شهدا به پیروی از مکتب عاشورا جان خویش را برای حیات مجدد اسلام فدا کردند و اگر امروز شاهد اسلام واقعی هستیم این از برکت خون‌های پاک شهدا و رهبری حضرت امام (ره) و جایگاه والای ولایت فقیه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم بر مردمی بودن یادواره‌های شهدا تاکید کرد و افزود: این به مفهوم عدم حمایت دستگاه‌ها از یادواره‌ها نیست بلکه این وظیفه ذاتی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی هدف از این نشست را هم‌اندیشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت یادواره‌ها و انتخاب الگوها و شاخص‌های برتر یادواره‌ها و انتقال تجربیات برشمرد و افزود: متناسب با آیین‌نامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در مسیر انتقال ارزش‌های شهدا گام برداشت که یکی از این راه‌ها، برگزاری یادواره شهدا است.

پورامینی با تاکید بر اینکه با اجرای مناسب آیین‌نامه گام‌های موثرتری باید در عرصه ایثار و شهادت برداشته شود، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با انجام حرکت‌های نو و فعالیت‌های کیفی و اثرگذار پیگیری می‌شود که برگزاری چنین نشست‌هایی نیز در همین راستا است.

انتهای پیام/2258/ی/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول