اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حمایت از تولید داخلی تنها راه حل مشکلات اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه در حل مشکلات اقتصادی نباید نگاه‌ها به خارج از کشور باشد، گفت: توجه و حمایت از تولیدت داخلی تنها راه حل معضلات اقتصادی است.

حمایت از تولید داخلی تنها راه حل مشکلات اقتصادی است

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر بین گفته و عمل تعدادی از مسئولان تناقض‌هایی به وجود آمده که مانع عملیاتی شدن گفته‌ها شده است.

وی با متناقض عنوان کردن برخی اتفاقات اضافه کرد: وقتی گفته می‌شود خودروی ملی، یعنی اینکه 100 که نه حداقل 85 تا 90 درصد قطعات آن در داخل کشور تولید شده باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی موارد کشور با تحریم خارجی به یکباره متضرر می‌شود، تصریح کرد: رکود حاصل از این مشکلات بیانگر عدم توجه لازم به تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور فقط منحصر به خودرو نیست، ادامه داد: معضلات اقتصادی کشور در سایر بخش‌ها هم وجود دارد.

اسماعیلی خطاب به مسئولان دولتی تاکید کرد: دولت آقای روحانی باید بداند که اگر می‌خواهد مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، نباید بر اساس برخورد کشورهای دیگر عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه در حل مشکلات اقتصادی کشور نباید نگاه‌ها به خارج از کشور باشد، متذکر شد: هیچ دولتی در نظام جمهوری اسلامی بدون توجه و حمایت از تولیدات داخلی قادر به حل معضلات نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس تاکید کرد: دولت باید تمام توان خود را صرف تولید داخلی در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی و صنعت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور باید به سمت کاهش وابستگی‌ها حرکت کند، ادامه داد: باید سئوال کرد چرا با وجود خودکفایی در تولید گندم هنوز میلیون‌ها تن گندم و یا سایر نهاده‌های دامی وارد می‌شود؟

اسماعیلی بر لزوم شفاف‌سازی توانمندی‌ها و ضعف‌های موجود کشور در بخش اقتصاد تاکید کرد و گفت: امور مربوط به این حوزه‌ها باید به صورت شفاف به مردم اطلاع داده شود تا ضمن ارائه اطلاعات آنها را برای ادامه مسیر آماده کرد.

وی با اشاره به اینکه کشور در گذشته با شرکت‌های رنو و پژو قراردادهایی داشته که به دلایلی وابستگی وجود دارد، تصریح کرد: شاید اگر در گذشته با دقت بیشتری عمل می‌شد، این وابستگی هم وجود نداشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه از وزیر صنعت و معدن در این مورد سئوال و توضیح خواسته شده است، افزود: شاید وجود قراردادهای موجود مسئولان را مجبور به برقراری مجدد رابطه با شرکت‌های مانند پژو کرده است.

انتهای پیام/73004/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول