اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبر داد

تلاش مجلس برای تک نرخی شدن ارز در سال آینده

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در دولت روحانی ثبات نسبی بر بازار حاکم است و ما در تلاش هستیم در لایحه بودجه به گونه‌ای عمل کنیم تا ثبات نرخ ارز ادامه یابد و به سمتی برویم که این نرخ در سال آینده تک‌نرخی شود.

تلاش مجلس برای تک نرخی شدن ارز در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان کرمان اظهار داشت: برای رونق اقتصادی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان کرمان تمام تلاش خود را بر این گذاشته که برای توسعه و رشد همه جانبه استان کرمان گام بردارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: دغدغه اصلی ما نمایندگان کرمان این است که کمترین تنش‌ها را در حوزه مسائل سیاسی استان کرمان داشته باشیم، زیرا آنها را فرع می‌دانیم.

زاهدی ابراز داشت: صادرات غیرنفتی به طور یقین در توسعه و پیشرفت نقش دارد و استان کرمان از توانایی، ظرفیت و استعدادهای بالقوه معنوی و مادی خدادادی متعددی برخوردار است و این امر رسالت ما را در بحث صادرات غیرنفتی و توسعه همه جانبه بیشتر می‌کند.

وی افزود: در دولت جدید که موضوع انتخاب استاندار کرمان بود، نظر تمام نمایندگان استان کرمان بر این بود که حتما باید فردی استاندار کرمان شود که دید و برنامه اقتصادی و توسعه جدی این خطه را در ذهن داشته باشد و در عمل هم این امر را نشان داده باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه حدود 80 هزار میلیارد تومان از بودجه به درآمد نفتی مربوط می‌شود، گفت: این رقم نشان می‌دهد که ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

زاهدی تصریح کرد: تا چه زمانی ما باید به نفت متکی باشیم، آن هم نفتی که شرایط جهانی خوبی ندارد.

وی ابراز داشت: باید به صادرات غیرنفتی به عنوان یک راهبرد اساسی برای کشورمان نه تنها در حوزه اقتصاد بلکه در حوزه امنیت و مسائل دیپلماسی نگاه کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از صادرکنندگان به عنوان بسیجیان خط اقتصادی کشور نام برد و افزود: شما در مسیری گام برمی دارید که به استقلال کشور در صحنه بین‌الملل کمک می‌کند و شما تاثیرگذاری اساسی دارید.

زاهدی خاطر نشان کرد: دولت گذشته متوجه این ضعف در زمینه عدم تولید فولاد شد و برخی از فولادهای استان کرمان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد تا بخشی از سنگ آهن استان کرمان در این خطه به فولاد تبدیل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برخی از مشکلات ملی است و قوانین دست و پاگیری وجود دارد که در مجلس آماده‌ایم برای رفع این مشکلات کار کنیم.

وی عدم ثبات نرخ ارز را یکی دیگر از مشکلات صادرکنندگان برشمرد و افزود: در دولت روحانی ثبات نسبی بر بازار حاکم بوده است و ما در تلاش هستیم در لایحه بودجه به گونه‌ای عمل کنیم که ثبات نرخ ارز ادامه یابد و به سمتی برویم که این نرخ در سال آینده تک نرخی شود.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول