اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان ‌شرقی در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

بی‌اعتنایی دولت به نظر نمایندگان مجلس در تدوین بودجه

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت:‌ تمام نمایندگان و از جمله بنده به عنوان رئیس مجمع استان هم کتبا و هم شفاها از دولت خواسته بودیم تا در تدوین بودجه نظر نمایندگان استانی را جویا شوند که متاسفانه این امر محقق نشد.

بی‌اعتنایی دولت به نظر نمایندگان مجلس در تدوین بودجه

محمد اسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: عدم توجه به شهرستان‌ها و زیرساخت‌های این بخش‌ها که در بودجه سال آینده دولت به معنی واقعی اتفاق افتاده زمینه مهاجرت از شهرهای کوچ به مراکز و به خصوص پایتخت را فراهم خواهد آورد.

*بی‌توجهی به بخش فرهنگی در بودجه 93

وی افزود: در بودجه پیشنهادی دولت که بخشی اشکالات از جمله در مورد پروژه‌های عمرانی توسط تمام مسئولان مورد کنکاش و اعتراض قرار گرفته، اما آنچه در این بودجه نیز مورد بی‌مهری قرار گرفته اولویت‌های فرهنگی و برنامه‌های این حوزه بوده که مورد اقبال و توجه دولت واقع نشده است.

وی در ‌ارتباط‌ با استدلال دولت برای اختصاص بخش عظیمی از بودجه عمرانی به پروژه‌هایی با بیش از 80 درصد گفت: شاید پروژه و یا طرحی باشد که دارای پیشرفت لازم نباشد اما از لحاظ منطقه‌ای حتی ملی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

*دولت پیشنهاد دهنده و مجلس مصوب کننده بودجه است

وی در ارتباط با کلان بودجه گفت: دولت پیشنهاد دهنده بودجه است و مطمئنا مجلس کار کارشناسی را با حضور متخصصان تمام حوزه‌ها و نمایندگان دولت در کمیسیون‌های تخصصی انجام و تغییرات اساسی را در بودجه پیشنهادی دولت اعمال خواهد کرد.

سعیدی در ارتباط با عکس‌العمل دولت به این تغییرات اساسی گفت: دولت باید از تغییراتی که مطمئنا غیرمنطقی نخواهد بود و نظر کارشناسی و جمعی نمایندگان تمام استان‌ها خواهد بود تبعیت کند.

سه‌شنبه نمایندگان استان با استاندار جلسه برگزار می کنند

نماینده مردم تبریز ـ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مجمع نمایندگان در ارتباط با بودجه چه اقدامی خواهند کرد، گفت: سه‌شنبه آینده جلسه‌ای با حضور استاندار و تمام نمایندگان استان برگزار خواهد شد تا در این جلسه اولویت‌های استان ارزیابی و در مرحله کار کارشناسی نمایندگان در بودجه اعمال شود.

وی تاکید کرد: تمام نمایندگان و از جمله بنده به عنوان رئیس مجمع استان هم کتبا و هم شفاها از دولت خواسته بودیم تا در تدوین بودجه نظر نمایندگان استانی را جویا شوند که متاسفانه این امر محقق نشد.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول