اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در داوری نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی

هنرمندان گیلان و قزوین خوش درخشیدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در دومین مراسم داوری نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی منطقه شمال کشور آثار هنرمندان استان‌های گیلان و قزوین بیشترین نشان ملی را از آن خود کردند.

هنرمندان گیلان و قزوین خوش درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار کرد: در دومین دوره از مراسم داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی منطقه شمال کشور که به میزبانی قزوین برگزار شد، 250 اثر صنایع دستی شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد 157 اثر در رشته‌های منبت، معرق، احجام چوبی، زیورآلات، چرم،‌ دوخت‌های سنتی، شیشه و سفال از سوی داوران و کارشناسان صنایع دستی و هنرهای سنتی مورد ارزیابی قرار گرفت و 85 اثر شاخص با داشتن ویژگی‌های تعیین شده موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: طی این داوری‌ها گیلان با 27 اثر، قزوین 22 اثر، سمنان 10 اثر، مازندران چهار اثر، البرز هفت اثر، زنجان 13 اثر و گلستان دو اثر موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند که از بین آنها، آثار هنرمندان استان گیلان و قزوین توانستند بیشترین نشان را از آن خود کنند.

قاسمی با ابراز رضایت از روند انجام داوری‌ها اظهار کرد: استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب، قابلیت بازیافت مواد، داشتن هویت و اصالت اثر مطابق با معیارهای کشور و منطقه، قابلیت آموزشی بودن و قابل تولید بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزیابی آثار در این داوری بود که امیدواریم آثار انتخاب شده بتوانند با معرفی به یونسکو موفق به دریافت مهر اصالت شوند.

وی تصریح کرد: مهر اصالت در واقع مانند برندی است که می‌تواند زمینه معرفی هنرمند، اثر و کشور تولیدکننده را در همه نقاط جهان فراهم کرده و تأثیر بسزایی در بازاریابی و فروش محصول داشته باشد.

گفتنی است؛ آثار استان تهران که جزو استان‌های زیرپوشش منطقه شمال است مورد ارزیابی و داوری قرار نگرفته است و پس از داوری نتیجه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/77002/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول