اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اعلام کرد

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دهه فجر در آذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دهه فجر و تعطیلات نوروزی نمایشگاه صنایع دستی در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دهه فجر در آذربایجان غربی

جعفر ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی ریشه در فرهنگ و تاریخ مردم آذربایجان دارند با برپایی نمایشگاه‌ها سعی می‌کنیم بخشی از این داشته‌های فرهنگی را به معرض نمایش بگذاریم.

وی افزود: با برگزاری نمایشگاه‌ها زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با هنرهای بومی آذربایجان غربی و هنرهای سراسر کشور فراهم می‌شود و در افزایش علاقه بازدیدکنندگان برای گرایش به این نوع هنرها برپایی نمایشگاه‌ها تاثیر به سزایی دارد.

ذوالفقاری تصریح کرد: امسال 15 نمایشگاه موقت عرضه صنایع دستی در آذربایجان غربی توسط معاونت صنایع دستی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری نمایشگاه‌ها هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی برای به نمایش گذاشتن مهارت‌های خود در این زمینه در 12 نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای و سراسری سایر استان‌ها شرکت کردند.

ذوالفقاری اعلام کرد: نمایشگاه تخصصی سراسری صنایع دستی در 30 شهریور ماه امسال از جمله اقدامات ارزشمندی بود که به منظور معرفی، شناساندن و عرضه آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی سراسری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه با حضور هنرمندان برجسته سراسر کشور در قالب 150 غرفه برگزار شد که در طول برگزاری بیش از 170 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

ذوالفقاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های دیگر در آذربایجان غربی اظهار داشت: تا پایان امسال در ایام‌ا... دهه فجر و تعطیلات نوروزی نمایشگاه و بازارچه‌های موقت فروش در مرکز استان و برخی شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود.

وی گفت: در مواردی که برگزاری نمایشگاه‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌پذیرد تمام هزینه‌ها اعم از اجاره، اسکان، تبلیغات و ... توسط اداره تامین می‌شود.

ذوالفقاری در رابطه با پرداخت نکردن هزینه‌های مربوطه تصریح کرد: در مواردی که نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی توسط بخش خصوصی برگزار می‌‌شود پرداخت هزینه‌های نمایشگاهی بر عهده هنرمندان و صنعت‌گران است.

انتهای پیام/61007/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول