اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت خواستار شد

ارتقای امنیت اجتماعی با راه‌اندازی گشت ارشاد در دهدشت

امام جمعه دهدشت خواستار ارتقای امنیت اجتماعی با راه‌اندازی گشت روزانه ارشاد در سطح شهر دهدشت شد.

ارتقای امنیت اجتماعی با راه‌اندازی گشت ارشاد در دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست شورای امر به معروف و نهی‌از منکر شهرستان پیش از ظهر امروز با حضور اعضای این شورا در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی، امر به معروف و نهی از منکر را فریضه الهی دانست و اظهار داشت: باید باور کنیم که این فریضه وظیفه شرعی و انسانی همه است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: نه تنها اسلام ما را مکلف به انجام این امر کرده، بلکه انسانیت ما را وادار به اجرای امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

حسینی با بیان اینکه در همه مکتب‌ها، ارشاد، موعظه و امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، افزود: باید در راستای جلوگیری از فحشاء و منکرات کارهایی صورت گیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه، اجرای این فریضه را مایه خیر و برکت در جامعه دانست و تصریح کرد: راه مقدس انبیای الهی در این مسیر بوده و ما نیز موظف به پیروی از اولیای حق هستیم.

این مسئول رواج منکرات با اعمال روش‌های مختلف از قبیل؛ ماهواره و رسانه‌های غیر اخلاقی را متذکر شد و با تأکید بر لزوم جاری کردن فرهنگ عاشورا، ابراز داشت: همان دشمنان واقعه کربلا امروز به گونه‌ای دیگر در جامعه وجود دارند و در حال فعالیت و تبلیغ در نابودی ارزش‌های دینی و انقلاب هستند.

وی با اشاره به ریختن خون جوانان این مرز و بوم پای ارزش‌های اسلام و عقاید دینی، سکوت در مقابل توطئه‌های دشمنان و نظام را خیانت به امام و شهدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره و نتیجه با ارزش امر به معروف‌و نهی از منکر در جنبه سیاسی و حکومتی است که توسط امام خمینی هدایت شد.

امام جمعه دهدشت، پیوند سرنوشت‌ها را باعث اثرگذاری انحراف یک فرد در همه جامعه خواند و افزود: همان ‌طوری که اگر یک بیماری واگیردار معالجه نشود، از فرد به جامعه سرایت کرده و سلامت آن را به خطر می‌اندازد.

حسینی راه‌اندازی گشت روزانه ارشاد در دهدشت را زمینه ساز مبارزه با منکرات دانست و تأکید کرد: در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، برخورد فیزیکی جز در موارد خاص نباید صورت گیرد.

وی در پایان خواستار اهتمام بازاریان به رعایت موارد شرعی و جلوگیری از رواج منکرات شد و با تأکید بر لزوم پایبندی صنوف مختلف در سطح بازار به رعایت احکام شرع و شعائر الهی عنوان کرد: بازاریان در یک جامعه اسلامی نباید روزی خود را در کسب حرام بدانند.

انتهای پیام/82016/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول