اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه امیدیه:

امر به معروف و نهی از منکر از آثار تقوی در جامعه است

استاد حوزه علمیه مهدیه شهرستان امیدیه با اشاره به عوامل تقوی گفت: از عوامل مهم تقوی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

امر به معروف و نهی از منکر از آثار تقوی در جامعه است

حجت‌الاسلام سیدولی‌الله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در امیدیه اظهار کرد: یکی از معجزاتی که بعد قیام عاشورا اتفاق افتاد، قرآن خواندن سر از بدن جدا شده امام حسین(ع) بود.

وی افزود: وقتی که در بعد از ظهر عاشورا سرهای مطهر شهدا را از بدن جدا کردند، سر حضرت اباعبدالله الحسین نیز جزو آن سر‌ها بود.

استاد حوزه علمیه مهدیه شهرستان امیدیه بیان کرد: سر مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بالای نیزه آیه 9 سوره کهف را قرائت کرد.

به گفته وی، سر بریده امام حسین (ع) بالای نیزه از تمام آیات قرآن آیه 9 سوره کهف را قرائت کرد تا بگوید اگر چه سر از بدنم جدا کردید ولی باز هم دست از هدایت شما بر نمی‌دارم.

موسوی با بیان اینکه موانع فساد را مورد بررسی قرار داده‌ام، اضافه کرد: عوامل تقوا، مانع از ایجاد فساد در زمین می‌شوند که این عوامل زیاد هستند.

وی در ادامه به برشمردن عوامل تقوی پرداخت و تصریح کرد: از عوامل مهم تقوی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مهدیه شهرستان امیدیه یکی دیگر از عوامل تقوا را کمک نکردن به ظالم بیان کرد و یادآور شد: روزگار چه بد مردمی به خود دید، امام حسین (ع) قیام کرد تا جامعه از خواب بیدار شوند، ولی مردم امام خود را درک کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم زمان حضرت سیدالشهدا (ع) با اینکه این نشانه الهی یعنی قرآن خواندن سر مبارک امام حسین (ع) را دیدند، ولی باز هم به خواب رفتند.

انتهای پیام/72010/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول