اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 100 روز فعالیت دولت یازدهم صورت گرفت

بهره‌برداری از 197 طرح بخش کشاورزی در فارس

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس، از بهره‌برداری 197 طرح بخش کشاورزی در این استان در 100 روز فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

بهره‌برداری از 197 طرح بخش کشاورزی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی فارس، کار بررسی و کارشناسی از درخواست 84 نفر برای صدور موافقت اصولی با سرمایه‌گذاری نزدیک به 2 میلیارد تومان انجام شده است که پیش‌بینی می‌شود 880 نفر مشغول به کار و 315 هزار و 520 تن از مواد خام بخش کشاورزی جذب واحدهای صنایع تبدیلی شود.

این مسئول، به 11 مورد صدور پروانه بهره‌برداری که سرمایه‌گذاری جدیدی معادل 107 هزار و 900 میلیون ریال در صنایع تبدیلی این استان را صورت داده است اشاره کرد و افزود: این واحدها در حال حاضر اشتغال جدیدی معادل 83  نفر ایجاد کرده‌اند و می‌توانند 8 هزار و 970 تن از مواد خام کشاورزی را وارد چرخه فرآوری کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس، از واریز 15 میلیارد و 543 میلیون و 202 هزار ریال بابت عواید اراضی واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین عوارض ناشی از صدور مجوزهای تغییر کاربری به خزانه کشور خبر داد و گفت: از این میزان افزون بر یک‌میلیارد و 243 میلیون تومان، معادل 80 درصد درآمد، از خزانه دولت برگشت داده می‌شود که صرف بخش‌های زیربنائی و توسعه کشاورزی استان فارس می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه به منظور بررسی روند احیای اراضی واگذار شده به اشخاص، 796 پرونده به مساحت 129 هزار و 23 هکتار از اراضی واگذار شده در نظارت و کنترل قرار گرفته است، اضافه کرد: 100 هکتار از اراضی ملی و دولتی بلامعارض برای اجرای طرح‌های وابسته به کشاورزی واگذار شده است.

خرد از تولید روزانه 15 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در فارس خبر داد و بیان کرد: بیش از 10 هزار تن تخم‌مرغ، 20هزار تن گوشت قرمز و 18 هزار تن شیر در 100 روز نخست سال 92 تولید و روانه بازار شده است.

وی به صادرات 133 تن آبزیان به کشورهای کویت و قطر اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 11 کیلوگرم خاویار برای نخستین بار در استان فارس تولید شده و نسبت به  ماهی‌دار کردن 345 استخر ذخیره آب کشاورزی با 970 هزار قطعه بچه‌ماهی اقدام شده و همچنین صدور موافقت اصولی تکثیر ماهیان زینتی به ظرفیت 1.5میلیون قطعه، گام‌هائی بوده که برداشته شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در ادامه ابراز داشت: از ابتدای سال‌جاری در سطح بیش از 10 هزار هکتار آبیاری مدرن انجام شده و در 800 هکتار نیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی به مرحله اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: طرح احداث شهرک کشاورزی و پی‌گیری اجرای طرح ساماندهی عرضه میوه و تره بار و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح استان فارس، یکی از اهداف و راهبردهای اعلام شده در 100 روز گذشته است.

این مسئول، به برگزاری دو جشنواره ملی مردمی انگور و پسته در 100 روز گذشته اشاره و تصریح کرد: در تامین نهاده‌های کشاورزی افزون بر 133 هزار و 389 تن انواع کودهای شیمیائی تهیه و توزیع و همچنین 49 هزار و 970 تن بذر گندم تولید شده است.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس، از 27 هزار و 287 طرح معرفی شده به بانک، اعتباری افزون بر یک‌میلیارد و 305 میلیون و 552 هزار ریال از منابع داخلی بانک (سرمایه در گردش) این استان، جذب شده است.

خرد گفت: 75 درصد اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری بودجه افزون بر 87 میلیون و 810 هزار ریال جذب شده است.

وی در پایان افزود: در زمینه صدور پروانه‌ها و مجوزهای صادر شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، هم‌اکنون 275 موافقت اولیه، 173 مجوز تاسیس و 197 پروانه بهره‌برداری در زیربخش‌های تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و ... عملیاتی شده و به مرحله اجرا درآمده است.

انتهای پیام/2448/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول