اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنرمندان مطرح دیار کریمان شکل می‌گیرد

زنجیره‌ای از جنس هنر و امید در کرمان

برای نخستین‌بار در استان کرمان جمع بسیاری از هنرمندان مطرح نقاش، عکاس، مجسمه‌ساز، مشبک‌کار و خوشنویس برای حمایت از کودکان بیمار گردهم می‌آیند تا زنجیره هنر و امید را تشکیل دهند.

زنجیره‌ای از جنس هنر و امید در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، برای نخستین‌بار در استان کرمان جمع بسیاری از هنرمندان مطرح و شاخص کرمانی برای حمایت از کودکان بیمار گردهم می‌آیند و آثار مشبک، مجسمه، نقاشی، عکاسی و خطاطی خود را در معرض نمایش و فروش می‌گذارند تا زنجیره هنر و امید را تشکیل دهند.

کنار رفتن حاشیه‌ها برای کمک به کودکان بیمار

به طور معمول کمتر دیده می‌شود که هنرمندان مطرح و فعال در رشته‌های هنری مختلف گردهم آیند، اما زمانی که پای مشکلات مردم به میان می‌آید آن هم مشکلی مانند بیماری کودکان دیگر خیلی از مسائل فرعی رنگ می‌بازد و احساس همدردی و همراهی جای خود را به حاشیه‌ها می‌دهد.

کدام هنرمندان به نمایشگاه هنر و زنجیره امید می‌روند؟

موسسه زنجیره امید در استان کرمان در ادامه اهداف خیرخواهانه خود تصمیم به برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان برجسته کرمانی گرفته است که در لیست هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه نام بزرگانی چون استاد مؤدب، استاد میرزایی و استاد صفی‌زاده خوشنویس، استاد صوتی مشبک‌کار و هژبر ابراهیمی مجسمه‌ساز مطرح به چشم می‌خورد.

جمعی از نقاشان مطرح استان کرمان که هر کدام از آنها به تنهایی از هنرمندان سرشناس هستند هم قرار است به نمایشگاه هنر و زنجیره امید بیایند از جمله استادانی مانند: یزدانپناه، راد، عاقبتی، هاشمی‌نژاد، بدخشان و..

عکاسان مطرحی چون مصری، اسلامی، طاهری، صفرعلیزاده، قنبری و جعفری هم عکس‌های خود را در نمایشگاه هنر و زنجیره امید برای حمایت از بیماران خردسال در معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

استقبال هنرمندان کرمانی از برگزاری نمایشگاه خیریه

محمد اسلامی از هنرمندان عکاس استان کرمان با استقبال از برگزاری نمایشگاه هنر و زنجیره امید گفت: فعالیت موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید کار ارزنده‌ای است، زیرا یک انسان و آن هم یک کودک را به زندگی دوباره برمی‌گردانند و ارزش این کار را نمی‌توان با ریال مشخص کرد.

هاشمی‌نژاد از هنرمندان گرافیست استان کرمان هم بیان داشت: بهتر است، هنرمندان در موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید عضو شوند و بخشی از درآمد حاصل از فروش آثار هنری خود در آینده را هم به این کودکان اختصاص دهند.

مسئول امور فرهنگی هنری دفتر موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای نخستین بار در استان کرمان نمایشگاهی با عنوان «هنر و زنجیره امید» با حضور تعدادی از استادان مطرح عرصه هنر در کرمان برگزار می‌شود.

سعید زلفی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار اهداف اصلی مؤسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید که درمان کودکان زیر 18 سال است را با هدف کسب درآمد برای کودکان زیرپوشش موسسه برگزار می‌کنیم.

وی در مورد استقبال هنرمندان مطرح کرمان برای حضور در نمایشگاه هنر و زنجیره امید بیان داشت: هنرمندان کرمانی با توجه به شناختی که از مؤسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید داشتند از برگزاری این نمایشگاه استقبال کردند.

جشن «تولد دوباره» در کرمان برگزار می‌شود

زلفی خاطر نشان کرد: در روز پایانی نمایشگاه هنر و زنجیره امید جشنی را برگزار می‌کنیم که برای تولد دوباره کودکان بیمار است و آثار هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه هم در این روز به فروش می‌رسد.

وی از برگزاری نخستین جشنواره عکس استانی امید توسط مؤسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در کرمان خبر داد و افزود: 250 عکاس با یک‌هزار 500 عکس در این جشنواره شرکت کردند.

زلفی بیان داشت: دومین دوره جشنواره عکس امید به صورت سراسری در اردیبهشت ماه سال آینده در کرمان برگزار می‌شود و قصد داریم، این جشنواره به صورت حرفه‌ای برگزار شود و با کارگاه و اردوی آموزشی و نمایش آثار همراه باشد.

کودکان محروم بیمار را حمایت می‌کنیم

مدیر دفتر موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در استان کرمان هم به خبرنگار فارس گفت: مهمترین برنامه این موسسه ارائه خدمات درمانی به کودکان محروم زیر 18 سال در حوزه‌های فوق تخصص قلب، ارتوپدی و جراحی ترمیمی است.

می‌گُل گلستانیان با اشاره به اینکه تمام خدمات درمانی به کودکان زیرپوشش موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید به صورت رایگان انجام می‌شود، اظهار داشت: محرومیت این کودکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به همین علت استعلام‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی افزود: موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید تاکنون 3 هزار و 680 کودک از سراسر ایران را بدون در نظر گرفتن نژاد،‌ ملیت و قومیت آنها تحت درمان قرار داده است.

گلستانیان با بیان اینکه 600 کودک محروم در استان کرمان زیر پوشش موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید هستند، تصریح کرد: تاکنون 200 کودک درمان شده‌اند.

وی عنوان کرد: بیشتر کودکان زیرپوشش موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در کرمان از روستاها هستند.

درمان کودکان افغان توسط خیران ایرانی

گلستانیان بیان داشت: تاکنون تعدادی از کودکان افغان مقیم کرمان هم زیرپوشش موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید قرار گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به زینب دختر بچه شش ساله افغان اشاره کرد که قادر به حرکت و تکلم نبود و با کمک‌های مردم ایران هم اکنون می‌تواند،‌راه برود و حرف بزند.

وی افزود: همچنین احمد یک کودک افغان دیگر مقیم در کرمان است که نان‌خشک جمع‌آوری می‌کرد و مشکل قلبی داشت و با کمک مردم خیرخواه ایران تحت عمل جراحی قرار گرفت و درمان شد.

بیمارستان‌های کرمان بخش قلب کودکان ندارند

مدیر دفتر موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در استان کرمان اذعان داشت: هیچ کدام از بیمارستان‌های استان کرمان دارای بخش ویژه قلب کودکان نیستند در حالی که کودکان به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند.

گلستانیان اظهار داشت: بیشترین بیماران زیرپوشش موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در استان کرمان از طریق بهزیستی به ما معرفی می‌شوند.

وی درباره نحوه کمک به موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در استان کرمان گفت: بخشی از هزینه‌ها از طریق قلک‌هایی تامین می‌شود که در بین مردم توزیع شده است.

گلستانیان افزود: زمانی که کودکان زیرپوشش موسسه بین‌المللی خیریه زنجیره امید در استان کرمان برای معاینه به پزشکان مراجعه می‌کنند، میزان هزینه‌های مورد نیاز برای درمان آنها مشخص می‌شود و ما این هزینه‌ها را به همراه عکس کودک و مشخصات ابتدایی وی در لیست انتظار قرار می‌دهیم و خیران هم با توجه به هزینه‌های مورد نیاز برای کمک به بچه‌ها اقدام می‌کنند.

وی حضور استادان برجسته در نمایشگاه هنر و زنجیره امید را اتفاقی خوب برشمرد و از تمام هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه قدردانی کرد.

گلستانیان افزود: قصد داریم، بچه‌هایی که از طریق درآمد حاصل از نمایشگاه هنرمندان استان کرمان درمان می‌شوند را طی آیینی با هنرمندان روبه‌رو کنیم تا انگیزه آنها برای انجام این نمایشگاه‌ها افزایش یابد.

---------------------------

گزارش از مهسا حقانیت

عکس از محسن رجب‌پور

---------------------------

انتهای پیام/80013/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول