اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 بهمن برگزار می‌شود

سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج در همدان/ تشریح برنامه‌های بسیج هنرمندان همدان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج در 15 بهمن ماه در همدان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 دی ماه آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج در همدان/ تشریح برنامه‌های بسیج هنرمندان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهروز خانلر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان در استان اظهار کرد: امسال این سازمان برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: ‌از برنامه‌های اجرا شده می‌توان به برگزاری روز هنر مقاومت، سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و روز تأسیس بسیج هنرمندان اشاره کرد که در این مراسم از هنرمندان بسیجی و شهدای هنرمند شهرستان تویسرکان تجلیل شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره استانی شعر بسیج در سطح استان بیان داشت: در این راستا بیش از 517 اثر به جشنواره رسید و نفرات برتر نیز طی سه مرحله داوری انتخاب و به جشنواره کشوری شعر بسیج که در استان ایلام برگزار شد راه یافتند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مهم این سازمان برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی در هفت شهرستان در سطح استان بود.

خانلر تصریح کرد: مدت این آموزش 48 ساعت به صورت حرفه‌ای بود که در پایان نیز برای شرکت‌کنندگان کارت پایان دوره صادر شد.

* شرکت 400 نفر در دوره آموزش عکاسی حرفه‌ای

وی با اشاره به شرکت 400 نفر در دوره آموزش عکاسی حرفه‌ای ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره در جشنواره عکس نیز شرکت کردند و 40 اثر در مجتمع فرهنگی عین‌القضات به نمایش گذاشته شد و شش اثر به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: گروهی از عکاسان آموزش دیده نیز برای بازدید و عکاسی از المان‌های شهدا و دیگر مناطق جنگی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مناطق جنوب اعزام شدند.

وی اضافه کرد: 27 اثر از این آثار برای نمایشگاه انتخاب شدند که نفرات برتر و برگزیده جشنواره عکس استانی نیز به زودی برای شرکت در جشنواره عکس کشوری به استان کرمان اعزام می‌شوند.

خانلر با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس تأکید کرد: برگزاری عصر شعر و خاطره از جمله این برنامه‌ها بود و شرکت کنندگان به خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس پرداختند.

وی اضافه کرد: در این زمینه مقرر شد انجمن ادبی داستانی این خاطرات را به داستان تبدیل کند و در هفته بسیج داستان سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

* نقد و بررسی نمایش‌ها در انجمن نمایشی در همدان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان یادآور شد: از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزاری مراسم نقاشی یک روزه به مناسبت سی و سومین سالگرد دفاع مقدس بود.

وی افوزد: در این زمینه 33 نفر از نقاشان عضو انجمن هنرهای تجسمی استان نقاشی‌های خود را با موضوع نماز و نیایش، امید و انتظار، شهدا و دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و در پایان پنج نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

خانلر با اشاره به برنامه‌های انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان ابراز داشت: از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقدامات این انجمن نقد و بررسی نمایش‌های استان با حضور عوامل سازنده آن بود که دستاوردهای خوبی در جشنواره منطقه‌ای و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک داشت.

* شناسایی 67 شهید هنرمند در سطح استان همدان

خانلر تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مهم در دست اقدام، جمع‌آوری آثار شهدای هنرمند در سطح استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 67 شهید هنرمند در سطح استان شناسایی شده است، ادامه داد: در هر شهرستان یک اکیپ تشکیل از فیلمبردار، عکاس و نویسنده با خانواده‌های این شهدا گفت‌وگو داشته و اقدام به تهیه مستند می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان اظهار کرد: آثار جمع‌آوری شده به کنگره کشوری شهدای هنرمند ارسال می‌شود.

وی با بیان این که 75 درصد شهدای هنرمند استان مربوط به شهرستان همدان هستند، خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون کار جدی صورت نگرفته و لازم است با اطلاع‌رسانی‌های مناسب از طریق رسانه‌ها شهدای هنرمند استان شناسایی شوند.

خانلر در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی هیئت امر به معروف و نهی از منکر در اقشار مختلف بسیج قرار داد و گفت: هنرمندان به عنوان چهره‌های مطرح و شناخته شده در سطح جامعه می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر باشند.

* امر به معروف فقط برخورد با بدحجابان نیست

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان افزود: امر به معروف فقط برخورد با بدحجابان نیست بلکه شامل برخورد مناسب با ارباب رجوع در بیشتر ادارات، رفع نارضایتی‌هایی که برای مردم به وجود می‌آید و... می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج یادآور شد: این جشنواره برای سومین سال در سطح استان برگزار می‌شود.

خانلر با اشاره به 9 موضوع تعریف شده برای جشنواره فیلم کوتاه بسیج اظهار کرد: این موضوعات شامل ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، عدالت‌طلبی و استقلال، استکبارستیزی، دین‌ باوری، ایثار و شهادت، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مهرورزی و ولایت‌مداری و رهبری، انتظار، امید و آرمانگرایی، مضامین آیینی و اجتماعی است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره طی سال‌های گذشته گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تربیت هنرمندانی در راستای نظام مقدس اسلامی است تا آثار مؤثری را تولید کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان تصریح کرد: حداکثر زمان فیلم داستانی و انیمیشن باید 30 دقیقه، فیلم‌های مستند 40 دقیقه و نماهنگ هفت دقیقه باشد.

وی با بیان اینکه فیلم‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره باید از سال 90 به بعد ساخته شده باشند، افزود: علاقه‌مندان می‌تواند حداکثر با سه اثر در جشنواره شرکت کنند.

خانلر بیان داشت: بخش فیلم‌نامه نویسی و داستانی نیز از بخش‌های جانبی این جشنواره محسوب می‌شود و مقررات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار بخش استانی تا 25 دی ماه است، ادامه داد: جشنواره استانی در 15 بهمن ماه و جشنواره سراسری نیز در فروردین ماه 93 برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان اظهار داشت: در سال گذشته 176 اثر به دومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج رسید و امسال نیز تاکنون 40 اثر رسیده است.

* برگزاری جشنواره خوشنویسی در دهه آخر ماه صفر

به گفته وی همدان جزو استان‌های شاخص بوده و در 6 ماه نخست سال نیز سایت سازمان بسیج هنرمندان استان به عنوان سایت برتر شناخته شده و همواره جزو سه استان برتر کشور قرار دارد.

خانلر با اشاره به فعالیت 9 انجمن ادبی و هنری در سطح استان اضافه کرد: 43 گروه هنری نیز در شهرستان‌ها اهداف این سازمان را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این سازمان برگزاری جشنواره خوشنویسی با موضوع اربعین حسینی و قیام حسینی در دهه آخر ماه صفر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به چاپ پوستر جشنواره خوشنویسی افزود: از آثار ارسال شده نمایشگاهی با 80 اثر برگزیده دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 85 درصد از هنرمندان استان عضو بسیج هنرمندان هستند، اظهار کرد: تاکنون 2 هزار و 800 هنرمند در سطح استان جذب سازمان بسیج هنرمندان استان شده‌اند.

خانلر در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت هدف این سازمان در سطح استان 8 هزار و 500 نفر است که هنرمندان شناسنامه‌دار در سطح استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/89006/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول