اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

بهترین فیلم هنرمندان بسیجی معرفی می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: آثار برگزیده فیلمسازان بسیجی استان اردبیل در قالب جشنواره دوسالانه معرفی شده و از برترین‌ها تجلیل می‌شود.

بهترین فیلم هنرمندان بسیجی معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره دوسالانه در اردبیل اظهار داشت: زمان ارسال آثار برای این جشنواره تا آخر آذرماه تمدید شده و علاقمندان می‌توانند آثار منتخب خود را به کانون‌های بسیج هنرمندان و یا انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان شهرهای مختلف استان تحویل دهند.

وی با اعلام اینکه این جشنواره در پنج بخش داستانی، مستند، انیمیشن، نماهنگ و فیلمنامه‌نویسی برگزار می‌شود، تصریح کرد: فیلمسازان می‌توانند آثار خود را بر روی DVD با فرمت قابل پخش در دستگاه‌های DVD ارسال کنند تا مورد بازبینی و داوری قرار گیرد.

رئیس ستاد سومین جشنواره فیلم بسیج استان خاطر نشان کرد: قرار است از هر فصل سه اثر در این جشنواره پذیرفته شود که حداکثر زمان فیلم‌ها برای داستانی و انیمیشن 30 دقیقه، مستند 40 دقیقه و نماهنگ هفت دقیقه است که آثار ارسالی باید ساخت دو سال اخیر باشند.

دشتی به جوایز این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: لوح سپاس به همراه تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهترین فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و نماهنگ اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره بهترین کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، تصویربرداری، صداگذاری، تدوین و بازیگری زن و مرد مورد تقدیر و تجلیل ویژه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: به سه اثر برگزیده جایزه ویژه اهدا شده و از 10 اثر برتر نیز با اهدای جوایزی تقدیر می‌شود.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سومین جشنواره سراسری فیلم بسیج امسال به گونه‌ای برگزار می‌شود که فیلمسازان، کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان متعهد، انقلابی و بسیجی در گام اول در کانون‌های بسیج هنرمندان به رقابت پرداخته و برگزیدگان جشنواره استانی برای رقابت به جشنواره سراسری سازمان بسیج هنرمندان که در اسفند ماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: علاوه بر بخش‌های یاد شده فیلمسازان می‌توانند در بخش فیلمنامه هم شرکت کنند که فیلمنامه‌ها باید در کاغذهای A4 حداکثر 30 صفحه تایپ شده و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود که خلاصه آثار در دو صفحه ارائه شده و فایل فیلمنامه مورد نظر در قالب CD تهیه و تدارک دیده می‌شود.

وی جشنواره فیلم بسیج را رویدادی بزرگ در نشان دادن توان فرهنگی و هنری جوانان انقلابی و متعهد توصیف کرد و یادآور شد: باید این رویش‌های جدید در سینمای انقلاب اسلامی را قدر بدانیم و با حمایت‌های جدی از هنرمندان و تولیدکنندگان فیلم به ساخت فیلم‌های فاخر کمک کنیم.

دشتی ادامه داد:‌ حضور موفق در این عرصه که آمیزه‌ای از اندیشه‌های نو و خلاقانه است نیازمند آموزش‌های تخصصی و پشتیبانی‌های شایسته است که این کار با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به همت سازمان بسیج هنرمندان تحقق می‌یابد.

وی هنرمند بسیجی را درد آشنا و زخم خورده از آماج جهل، نامهربانی‌ها و بی‌توجهی به مشکلات، سختی‌ها و کمبودها توصیف کرد و گفت: در عرصه هنر، فیلم و سینما باید به تولید اندیشه در قالب جذابیت‌های هنری اهتمام کرد تا به دشمنان کینه‌توز نظام اسلامی که تلاش می‌کنند که انحصارگرایانه در این صنعت حاضر باشند با توانمندی خود ثابت کنیم که توان ما در این عرصه نه تنها کمتر از آنها نیست بلکه بیشتر است.

این مسئول افزود: بسیجی دل در گرو اعتقادات داشته و خود را سرباز امام عصر (عج) می‌داند همان‌گونه که در رویارویی مستقیم و در مصاف هشت ساله با همه تسلیحات نظامی سربلند و مقاوم خارج شد در عرصه‌های فرهنگی، هنری نیز می‌تواند دشمنان را به نقطه یأس و ناامیدی سوق دهد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این جشنواره با هدف رسیدن به اهداف عالی نظام اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر، شکوفایی و رشد استعدادهای هنری بسیجیان، بروز و ظهور خلاقیت‌ها و نوآوری‌های هنری هنرمندان فعال بسیجی در عرصه فیلم و همچنین فراهم کردن بستر مناسب برای جریان‌سازی ارزشی در فضای فیلم و فیلمسازی کشور برگزار می‌شود.

دشتی تصریح کرد: پرداختن به نیازها و ضروریت‌های اصلی انقلاب در حوزه هنر، تبادل تجربیات و تعامل سازنده بین هنرمندان این رشته، تربیت و پرورش هنرمندان کارآمد در این رشته برای تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی و باز کردن دریچه‌های تازه در رویکرد هنر فیلمسازی، توجه به موضوعات اخلاقی، ‌فرهنگی و سیاسی به همراه شناسایی نخبگان هنری و ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دوسالانه است.

وی بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید، آرمان‌گرایی و تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی را از محورهای اصلی جشنواره فیلم بسیج اعلام کرد.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول