اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تلاش برخی برای بیراهه کشاندن خدمات راهداران/راهداران چشم‌ بیدار جاده‌ها

راهداران به عنوان چشم‌ بیدار جاده‌ها به شمار می‌روند که البته در این میان برخی نه تنها زحمات آنان را نمی‌بینند که حتی خواسته یا ناخواسته خدمات آنان را نادیده گرفته و آن را به بیراهه می‌کشند.

تلاش برخی برای بیراهه کشاندن خدمات راهداران/راهداران چشم‌ بیدار جاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، استان همدان به عنوان یکی از استان‌های سردسیر و کوهستانی کشور همواره در زمستان شاهد برف سنگین بوده است.

بنابراین مجموعه راهداری در این استان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و تلاش راهداران در این زمینه به منظور باز نگه‌ داشتن محورهای مواصلاتی استان تأثیر بسزایی دارد.

وجود گردنه‌های خطرناک چون گردنه اسدآباد، گردنه آوج و ... که همواره حادثه‌آفرین بوده، وظیفه راهداران را در راستای بازگشایی محورها دوچندان کرده است.

اما تلاش این قشر زحمت‌کش همیشه در حاشیه قرار داشته و کمتر به تصویر کشیده می‌شود، در حالی که کار آنها از حساسیت خاصی برخوردار است و زمانی که همه سعی می‌کنند در جایی گرم و آرام باشند این افراد زحمتکش و غیور در سطح راه‌ها و برای بازگشایی محورها تلاش می‌کنند.

با ورود سامانه بارشی به استان همدان در روز پنجشنبه گذشته، طی دو روز اخیر شاهد بارش برف سنگینی در سطح استان بودیم که مجموعه راهداری کار بازگشایی محورهای مواصلاتی را برعهده دارد.

شب گذشته صداوسیمای مرکز همدان تصاویری مبنی بر بی‌توجهی راهداری در بازگشایی برخی از محورها را به تصویر کشید که صحت و سقم این موضوع را از مسئولان مربوطه جویا شدیم.

مسئولان امر بر این مسئله اتفاق نظر داشتند که تصاویر منعکس شده از سوی صداوسیما، در حوزه استحفاظی راهداری نبوده و بنابراین هیچ گونه کم‌کاری در زمینه انجام وطایف، صورت نگرفته است.

بنا به گفته مسئولان راهداری، این تصاویر که مربوط به جاده‌های اطراف صداوسیمای مرکز همدان بوده، جزو حوزه استحفاظی راهداری نیست.

محمد رودباری در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تمام راه‌های اصلی و فرعی استان در حال حاضر باز است.

وی افزود: در حال حاضر عوامل راهداری با تلاش مشغول فعالیت در راه‌های روستایی حوزه استحفاظی استان همدان و بازگشایی این راه‌ها هستند.

مدیر راهداری همدان بیان داشت: 33 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان با 470 نفر نیروی انسانی و 23 دستگاه طی 50 ساعت گذشته به صورت شبانه‌روزی در راستای بازگشایی راه‌ها و تسهیل در عبور و مرور در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه طی 50 ساعت گذشته عوامل راهداری کمتر از پنج ساعت استراحت داشته‌اند، بیان داشت: این حجم برف شاید در این مدت از فصل سال کم‌سابقه بوده است.

رودباری یادآور شد: ارتفاع برف در محور اسدآباد حدود یک متر و در برخی از ترانشه‌ها مانند محور سوباشی به کبودراهنگ به بیش از دو متر می‌رسد.

 

وی ادامه داد: شن و نمکی استفاده شده طی 50 ساعت گذشته بیش از 2 هزار تن بوده که در راه‌های حوزه استحفاظی استان همدان مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر راهداری استان همدان با اشاره به حجم برف خاطرنشان کرد: با آغاز سامانه بارشی در سطح استان بیش از 12 میلیون مترمکعب برف‌روبی در راه‌های حوزه استحفاظی استان صورت گرفته است.

در ادامه حسین عبادی رئیس اداره نگهداری راه‌های استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: 72 ساعت عملکرد و تلاش شبانه‌روزی پرسنل راه و شهرسازی استان همدان منجر به بازگشایی تمام راه‌های حوزه استحفاظی از جمله راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی شده است.

وی با بیان اینکه طی این 72 ساعت هیچ راه مسدود شده نداشته‌ایم، گفت: در این مدت بیش از 3 هزار و 700 تن شن و ماسه در راه‌های حوزه استحفاظی استان استفاده شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های استان همدان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری استان همدان یادآور شد: در این مدت 70 جفت تیغه دستگاه تعویض شده است.

وی با اشاره به نجات یک‌هزار و 200 نفر از ماشین‌های در راه‌ مانده ادامه داد: 150 نفر نیز در برف و کولاک به راهدارخانه‌ها و مراکز هلال احمر هدایت شده‌اند.

 

عبادی با اشاره به ارتفاع برف در کناره‌های راه‌‌ها تصریح کرد: این میزان در گردنه اسدآباد حدود یک متر و در محور سوباشی و کی‌تو حدود دو متر بوده است.

وی افزود: گردنه‌های استان از جمله آوج، گردنه اسدآباد، دخان، زاغه ملایر، گردنه دولایی تویسرکان، گرین نهاوند و گردنه همه‌کسی در محور سنندج با تلاش مجدانه و مصرانه راهداران استان به هیچ عنوان مسدود نشده و تردد برقرار است.

مسئول دفتر مدیر راهداری استان همدان نیز با اشاره به تلاش بی‌وقفه راهداران در سطح راه‌های استان بیان داشت: قبل از آغاز بارش برف در استان همدان عوامل راهداری در راهدارخانه‌ها مستقر بوده‌ و آمادگی کامل داشته‌اند.

بهروز زنگنه تصریح کرد: از زمان بارش نیز راهداران بدون هیچ استراحتی اقدام به بازگشایی مسیرها و محورهای مواصلاتی استان کرده‌اند تا عبور و مرور در راه‌های استان برقرار باشد.

وی با اشاره به تلاش راهداران که تمام توان خود را در راستای باز نگه‌داشتن محورها به کار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: نباید تلاش این افراد نادیده گرفته شود.

مسئول دفتر مدیر راهداری استان همدان با انتقاد از انعکاس خبر کذب از سوی صداوسیمای مرکز همدان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای این امر در حال حاضر یک اکیپ برای بازدید از تلاش راهداران و اقدامات صورت گرفته در زمینه بازگشایی محورهای مواصلاتی و گردنه‌های حادثه‌خیز استان اعزام شده‌اند که این مهم در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم انجام می‌شود.

 

--------------------------------

گزارش از: مریم صابری یگانه

--------------------------------

انتهای پیام/89006/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول