اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

آغاز طرح راهداری زمستانی در 19 راهدارخانه خراسان جنوبی

طرح راهداری زمستانی امروز در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در 19راهدارخانه خراسان جنوبی آغاز شد.

آغاز طرح راهداری زمستانی در 19 راهدارخانه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز طرح راهداری زمستانی خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور افزایش تعامل و ایجاد زمینه برای بهره‌مندی بیشتر دستگاه‌های مجری از امکانات یکدیگر، هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتر برای دستیابی به اهداف طرح زمستانی امروز مانور طرح زمستانی برگزار شد.

مسعود مالکی کمک‌رسانی به مسافران، تسهیل روند عبور و مرور، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای با انجام عملیاتی از جمله برفروبی، بازگشایی محورهای برفگیر و کمک به مصدومان را از جمله اهداف طرح زمستانی عنوان کرد.

آمادگی 19 راهدارخانه در طرح راهداری زمستانی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح با اعزام 11 گروه راهدار با 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک و نیمه سنگین اجرا می‌شود.

مالکی اذعان داشت: همچنین در این طرح  75 نفر از  راهداران در 19 راهدارخانه در سطح استان مستقر می‌شوند تا کار امدادرسانی و خدمات راه را در12 گردنه کوهستانی و برفگیر انجام دهند.

6500 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی زیر پوشش طرح زمستانی

وی اضافه کرد: علاوه بر گروه‌های مذکور تعداد 14 تیم با 146 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و 231 نفر از راهداران به عنوان پشتیبانی این طرح درحالت آماده‌باش هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان این‌که این طرح 6 هزار و 500 کیلومتر از جاده‌های برفگیر خراسان جنوبی را زیر پوشش قرار می‌دهد، افزود:  در این طرح هشت انبار سوله شن، نمک و همچنین سطل‌های شن و نمک در طول جاده‌های برفگیر تجهیز شده‌اند.

مالکی متذکر شد: همه ماشین‌آلات راهداری مجهز به بی‌سیم، سیستم ‌GPS و سایر تجهیزات ایمنی و کمکی هستند که در طول راه‌ها از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان رصد می‌شوند.

اطلاع از وضعیت راه‌ها با تلفن 141

وی همچنین به مسافران و رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت از سالم بودن وسیله نقلیه مطمئن شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی امکاناتی از جمله لاستیک یخ‌شکن، چراغ مه‌شکن، برف‌پاکن، بخاری، همراه داشتن کمک‌های اولیه و البسه گرم را از وسایل ضروری مسافران در زمستان برشمرد.

مالکی یادآور شد: همچنین مسافران می‌توانند به منظور اطلاع از وضعیت راه‌های استان و کشور با تلفن مرکز مدیریت راه‌های استان به شماره 141 و 2238100 تماس حاصل نمایند.

وی با بیان این‌که این طرح از 20 آذر آغاز و تا 21 اسفند 93 ادامه دارد، خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری پلیس‌راه، اورژانس، هلا‌ل‌احمر و راهداری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/69022/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول