اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

آمار 13 درصد بیکاری در کردستان را قبول ندارم / روزی خواهم گفت چه چیزی را تحویل گرفتم

استاندار کردستان گفت: در همین مدت کوتاه متوجه اشکال و تناقض در ارائه آمارهای برخی مدیران شده‌ام و من به عنوان یک غریبه نرخ بیکاری 13 درصد در استان را باور ندارم تا چه برسد به مردمی که در همین استان زندگی می‌کنند.

آمار 13 درصد بیکاری در کردستان را قبول ندارم / روزی خواهم گفت چه چیزی را تحویل گرفتم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی امشب در دیدار با اعضای ستادهای حسن روحانی در استان کردستان با بیان اینکه انقلاب ایران مردمی‌ترین انقلاب دنیا است، اظهار داشت: نخستین رقابت سیاسی بین جناح‌ها به شکل واقعی خود در سال 76 اتفاق افتاد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز انتخابات امسال، خاطرنشان کرد: در این دوره برخی جریانات فکری علیرغم اینکه در ظاهر با یکدیگر رقیب بودند اما در واقع در کنار هم بودند.

استاندار کردستان تصریح کرد: در این دوره یک نگاه اعتدال‌گرای جدید برای تحمل دیدگاه‌های مخالف توسط دکتر روحانی به وجود آمد.

زاهدی با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور پیش از پیروزی در انتخابات مبنی بر اینکه در صورت انتخاب شدن به مردم خواهد گفت چه دولتی را تحویل گرفته است، متذکر شد: شاید روزی من هم مانند روحانی بگویم چه چیزی را تحویل گرفتم.

وی افزود: رویکرد اعتدالی یک شیوه جدید و ریشه در عدالت دارد و در دولت گذشته به دلیل نبود همین عدالت پردرآمدترین دولت تاریخ ایران به بدهکارترین دولت‌ها مبدل شد.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه رویکرد اعتدالی در درون خود قانونگرایی دارد اظهار کرد: تکیه بر برنامه‌ریزی و کار کارشناسی مبنای کار و دولت پیگیر آن خواهد بود.

زاهدی با بیان اینکه کردستان یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها را در دل خود جای داده است تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی باید به مباحث فرهنگی استان توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه تغییر در دولت‌ها طبیعی است گفت: زمانی که مردم به دولتی جدید و گفتمانی نو رأی می‌دهند باید مدیران آن دولت این سیاست‌ها را اجرایی کنند.

استاندار کردستان خواستار فرصت از سوی فعالان سیاسی و مردم برای تصمیم‌گیری درست و ارزیابی وضعیت مدیران در خصوص تغییر یا ابقای آنها شد.

زاهدی با تأکید بر اینکه تغییرات باید هدفمند باشد گفت: مدیرانی باید انتخاب شوند که همسو با دولت بوده و گفتمان جدید را قبول داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه نیاز به مدیر توسعه‌گرا، توانمند و دارای قدرت ریسک در جامعه دارد افزود: برای به کارگیری نیروهای بومی در استان تلاش خواهم کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه قرار است از مدیران توانمند استان در عرصه‌های ملی استفاده شود گفت: البته زمینه رشد این نیروها باید در داخل استان فراهم شود.

زاهدی با بیان اینکه بخشی از کار استاندار، ایده‌پردازی و تغییر دیدگاه‌های مدیریت است، گفت: به شدت با عوام‌فریبی مخالفم؛ حتی اگر به ضرر خودم باشد.

وی افزود: برای نمونه اگر شخصی غیربومی وارد استان من شود و لباس متعلق به آن منطقه را بپوشد این کار را نوعی توهین می‌دانم.

استاندار کردستان با انتقاد از سیاست دولت قبل در موضوع هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: رأی بالای مردم در مناطق روستایی و حواشی شهر نشان داد رفتارهای پوپولیستی 8 سال گذشته در زمینه پرداخت یارانه به این شکل هرگز مردم را راضی نکرده است.

زاهدی با اشاره به اینکه در همین مدت کوتاه متوجه اشکال و تناقض در ارائه آمارهای برخی مدیران شده‌ام گفت: من به عنوان یک غریبه نرخ بیکاری 13 درصد در استان را باور ندارم تا چه برسد به مردمی که در همین استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعاً به مردم دروغ نخواهم گفت، تصریح کرد: وعده بدون پشتوانه مالی نخواهم داد و باید پروژه‌های کلنگ‌زنی شده را اولویت‌بندی کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه با توجه به اعتبارات فعلی توزیع بودجه بین پروژه‌ها راه به جایی نخواهد برد گفت: باید تلاش کرد سطح انتظارات مردم بالا نرود تا در مسیر منطقی قرار بگیریم.

زاهدی در پایان با اشاره به اینکه شاید این آخرین دوره مدیریت عمر من باشد، ابراز امیدواری کرد بتواند در مدت مسئولیت خود گام‌های بلندی در راه ارتقا و رشد و توسعه استان کردستان بردارد.

انتهای پیام/79012/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول