اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

فرهنگ مهم‌ترین معیار توسعه‌یافتگی یک کشور محسوب می‌شود

امام جمعه شهرضا گفت: فرهنگ مهم‌ترین معیار توسعه‌یافتگی یک کشور محسوب می‌شود.

فرهنگ مهم‌ترین معیار توسعه‌یافتگی یک کشور محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا، اظهار داشت: رعایت تقوا در تمامی شئونات زندگی فردی و اجتماعی از مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است و انسان‌ها متقی با پذیرفتن موعظه دیگران نسبت به رعایت این اصل مهم اهتمام کافی را دارند.

وی ادامه داد: اهالی قلم به عنوان فرهیختگان جامعه مطرح هستند و همگان باید ضمن پذیرفتن انتقادات و لغزش‌های مطرح‌شده از سوی این قشر روشن‌ضمیر جامعه نسبت به بررسی و حذف این موارد اقدام کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه عبرت گرفتن از سرنوشت دیگران جزو مهم‌ترین تأکیدات امام علی(ع) نسبت به امام حسن مجتبی (ع) بوده است، بیان داشت: گوشزد کردن عیوب و مشکلات به دیگران نباید در جمع مردم باشد بلکه باید به شکل غیرمستقیم و با ابزارهایی غیر از زبان باشد تا زمینه پذیرفتن این موعظه‌ها مهیا شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: جمعیت 4میلیون نفری دانشجویان در کشور ایران به همراه حدود 250 هزار نفر طلبه در سطح مدارس و حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور ما مطرح است و باید با تقویت ارتباطی بین این دو مجموعه بزرگ و تأثیرگذار زمینه رشد و تعالی کشور مهیا شود.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضا شورای انقلاب فرهنگی اضافه کرد: از آنجایی که فرهنگ به عنوان مهم‌ترین معیار توسعه‌یافتگی هر جامعه مطرح است باید در راستای تحقق اوامر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در این حوزه خطیر اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی، نظارت دستگاه‌های مسئول بر ساختار و محتوای تولیدات فرهنگی را از مهم‌ترین نیازمندی‌های کنونی کشور برشمرد و متذکر شد: رهبر معظم انقلاب مقوله نظارت بر تولیدات فرهنگی را به نگهبانی باغبان از گل‌های زیبا تشبیه کردند و بر همین اساس مسئولان باید نسبت به نظارت و بررسی مداوم از تولیدات فرهنگی در سطح جامعه اهتمام داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با تشریح اهمیت ترویج روحیه خودباوری در بین نسل جوان و نقش سازنده آن در تعالی مجموعه کشور، گفت: ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی از اساسی‌ترین نکاتی به شمار می رود که باید در جهت تثبیت  و تقویت روحیه شهامت و خودباوری در نسل جوان مد نظر داشته باشیم.

وی، ترویج فضای نقد منصفانه و به دور از تنش را از دیگر نیازمندی‌های کنونی جامعه عنوان کرد و اضافه کرد: فضای دانشگاه‌ها باید به دور از مسایل و حواشی سیاسی باشد و تمامی عقاید و تفکرات در کنار یکدیگر به شکل مسالمت‌آمیز نسبت به بیان مسایل خود اقدام کنند.

یعقوبی با تشریح اهمیت حفاظت و حراست از زبان فارسی و اهمیت رعایت این اصل مهم از سوی اصحاب قلم، یادآور شد: در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از جوانان با الفاظ و عبارت‌های بیگانه سخن می‌گویند و این معضل در حوزه نوشتاری نیز وجود دارد که باید نسبت به تدوین سیاست‌های لازم برای مقابله با تداوم آن اقدام شود.

انتهای پیام/63011/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول