اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

نبود پیوست فرهنگی در تصمیم‌گیری‌ها تبعات منفی فرهنگی به دنبال دارد

امام جمعه ابهر گفت: برخی تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی حتی علمی، تبعات منفی فرهنگی در جامعه به وجود آورد که دلیل آن نبود پیوست فرهنگی است.

نبود پیوست فرهنگی در تصمیم‌گیری‌ها تبعات منفی فرهنگی به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابهر ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و یاد مرگ اظهار داشت: یاد مرگ شهوت‌ها را از بین می‌برد و ریشه‌های غفلت را یکسره برداشته و دل انسان را با وعده‌های الهی محکم و روحیه انسان را از قساوت به لطافت سوق می‌دهد و نشانه‌های هوس را شکسته و آتش حرص را خاموش و دنیا را در جلو چشمان انسان کوچک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان، ضمن تقدیر از زحمات این عزیزان به ویژه در زمان جبهه و جنگ افزود: رانندگان در ضمن اینکه به مردم خدمت می‌کنند، می‌توانند به بهترین وجه تبلیغ کنند.

این مسئول تصریح کرد: رانندگان با یک نوار مذهبی می‌توانند دقایقی را که مسافرین در خودروی آنها هستند، به تبلیغ دین بپردازند.

خطیب جمعه ابهر از رانندگان اتوبوس درخواست کرد به وقت نماز اهمیت داده و در مسیر رفت و آمد به این نکته حساس توجه کنند.

رحیمی به سالروز شهادت دکتر محمد مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرده و افزود: اهمیت خاص وحدت حوزه و دانشگاه از آنجا ناشی می‌شود که اندیشه‌ها و مواضع و عملکردها و تدبیر و مدیریت‌های مشکلات از این دو مرکز با سرنوشت جامعه و سرزمین اسلامی و بالاتر از آن، آینده اسلام و انقلاب اسلامی پیوند و ارتباط پیدا می‌کند و استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی کشور را محقق می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر نوع اتحاد و همبستگی دانشگاهیان و حوزویان به سرعت و با وسعت به جامعه سرایت و زمینه‌ساز یکپارچگی و اتحاد ملت می‌شود، ادامه داد: در نقطه مقابل، بروز نا پیوستگی و چند دستگی در میان این دو مرکز بزرگ، به جامعه اسلامی راه می‌یابد و آثار خطرناک و مخوفی بر جا می‌گذارد.

این مسئول متذکر شد: وحدت در هر زمان و مکان و در هر موضوع در هر جریان و گروه در همه ابعاد و جلوه‌ها بسیار ممدوح و پسندیده است و به بروز آثار مفید و سازنده و ثمرات ارزشمند منتهی می‌شود.

امام جمعه ابهر به بیانات رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های مهم به شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرده و افزود: این توصیه‌ها از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای همه موضوعات و مسائل مهم در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و متذکر شد: برخی اوقات ممکن است، تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی حتی علمی، تبعات منفی فرهنگی در جامعه به وجود آورد که دلیل آن نبود پیوست فرهنگی است.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول