اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

تنگناهای فرهنگی با فرهنگ عاشورایی برطرف می‌شود

فرماندار رشت گفت: تنگناهای فرهنگی با تاثیر‌پذیری از فرهنگ عاشورایی برطرف می‌شود.

تنگناهای فرهنگی با فرهنگ عاشورایی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی عصر امروز در مراسم افتتاحیه عکس‌های عاشورایی با موضوع «روایت عاشقی» در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی یک فرهنگ غنی بوده که شیعیان هر چه دارند از این فرهنگ است.

وی عاشورایی شدن مردم را موجب برطرف شدن مشکلات فرهنگی دانست و تصریح کرد: تنگناهای فرهنگی با تاثیر‌پذیری از فرهنگ عاشورایی برطرف می‌شود.

فرماندار رشت نمایشگاه روایت عاشقی را یک ایده نو دانست و یادآور شد: این ایده به بهترین نحو در شهرستان رشت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم قوام و دوام نهضت حسینی  جدا از ماه محرم و صفر در زندگی تمام مردم شیعه آل علی (ع) نقش‌آفرینی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور فرهنگ عاشورایی را حلال مشکلات ایران دانست و گفت: توجه به این فرهنگ موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و تا امروز نیز توانسته است دست متجاوزان را قطع کند.

جبار کوچکی‌نژاد افزود: امروزه به خانواده‌هایی که دنبال الگویی برای زندگی آرام هستند آزادگی و آزادمردی حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی پیشنهاد می‌شود.

وی آشنایی با فرهنگ عاشورایی را موجب اعتلای فرهنگ کشور دانست و یادآور شد: با برپایی این گونه نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در سطح کشور در ترویج سیره معصومین با سردمداری حسین (ع) گام بر داشته می‌شود.

دبیر برگزار کننده نمایشگاه روایت عاشقی در رشت نیز اظهار کرد: افتتاحیه روایت عاشقی موجب اعتبار و غنای مجلس ما است.

مریم رفیعیان افزود: انقلاب اسلامی ایران پیروز شد تا تمدنی بر پایه مادیت و معنویت بسازد و یقیناً این تمدن با تمدن غرب تفاوت اساسی دارد.

وی نیازمندی امروز بشریت به اخلاق و معنویت اسلامی را روز افزون خواند و گفت: قشر جوان نیز به حاکمیت روح اخلاق و معنویت اسلامی به شدت نیازمند است.

این مسئول اضافه کرد: روزنامه قدس به دلیل پیشبرد اهداف و انتقال ارزش‌های ملی، مذهبی و فرهنگی در باورهای نسل آینده اقدام به برپایی نمایشگاه روایت عاشقی در 72 نقطه کشور به نیت 72 شهید کربلا کرده است.

دبیر برگزار کننده نمایشگاه روایت عاشقی در رشت یادآور شد: از یک‌هزار و 200 اثر تصویری ماه محرم در سال گذشته و امسال به دبیرخانه نمایشگاه روایت عاشقی در روزنامه قدس مشهد مقدس، 40 اثر برگزیده از عکاسان برتر کشور به صورت کادر نمایشگاهی آماده و در اختیار سرپرستی‌های روزنامه قدس در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی مدت زمان برپایی نمایشگاه مذکور را از 21 تا 28 آذر جاری در رشت و از تاریخ اول تا پنجم دی امسال در آستانه‌اشرفیه ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول