اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

مسئولان با «سیلی سیاسی» به صورت مقامات آمریکایی بکوبند

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به سخنان متناقض و تهدیدات مقامات غربی در خصوص مسئله هسته‌ای گفت: دولتمردان به ویژه دستگاه دیپلماسی باید به این اظهارات پاسخ محکم دهند و با سیلی سیاسی به صورت اوباما و مقامات آمریکایی بکوبند.

مسئولان با «سیلی سیاسی» به صورت مقامات آمریکایی بکوبند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنان متناقض مقامات آمریکایی درباره توافق‌های هسته‌ای اظهار داشت: این اظهارات ناشی از سردرگمی و تحیر مقامات غربی در برابر نحوه برخورد با ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه مقامات آمریکایی دچار جنون سیاسی شده‌اند بیان داشت: آنها از یک سو در برابر صلابت رهبر انقلاب و ملت ایران راهی جز کوتاه آمدن و تسلیم شدن ندارند و از سویی دیگر تحت فشار صهیونیست‌ها قرار دارند و هر روز سخنان متناقضی مطرح می‌کنند.

امام جمعه کاشان سپس به بیان برخی از اظهار نظرهای مقامات آمریکایی و غربی نظیر رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر دفاع انگلستان پرداخت و گفت: چگونه است از یک سو مقامات غربی در تلاش به دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران هستند و از سویی دیگر در سخنرانی‌ها سعی در خنثی کردن این توافقات دارند.

نمازی با یادآوری نقطه‌نظر مشهور مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد و خوش‌بینی نسبت به آمریکایی‌ها و نیز بهانه بودن مسئله هسته‌ای آن را نشانه بصیرت سیاسی معظم‌له دانست و ابراز داشت: مقامات غربی هر روز با طرح بهانه‌ای سعی در عدم حل مشکل دارند چنان که امروز مسئله حمایت جمهوری اسلامی از سوریه و حزب‌الله و نیز موشک‌های تولید ایران را به عنوان بهانه مطرح می‌کنند.

وی سپس به خطاب به دولتمردان به ویژه مسئولان دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: به این عزیزان پیشنهاد می‌کند با پاسخ‌های محکم جواب این سخنان را بدهند و با سیلی‌های محکم به صورت اوباما و مقامات آمریکایی بکوبند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به هشدار امام راحل به آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه «اگر بخواهید در برابر دین ما بایستید ما با تمام توان در برابر دنیای شما خواهیم ایستاد» تأکید کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند که ملت ایران ملتی تهدیدپذیر نیست و فرزندان مکتب عاشورا از هیچ گزینه نظامی مرعوب نمی‌شود.

نمازی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی همان کربلا است و از ذخیره‌ای به نام عاشورا برای استمرار کلمه توحید بهره‌مند است تصریح کرد: پس به مصلحت آمریکایی‌ها است که با این ملت عاشورایی با احترام برخورد کنند چراکه مردم ایران اهل ضعف و سازش ذلیلانه نیستند.

وی همچنین با گرامیداشت 16 آذر و یادآوری حرکت انقلابی و ضد استعماری دانشجویان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بنابراین دانشگاه‌های ما در مبارزه با طاغوت و فرهنگ استکباری جزو پیشگامان بودند و باید امروز نیز چنین فضایی در مراکز دانشگاهی و علمی توسط دانشجویان ادامه یابد و مراقب نفوذ دستگاه‌های جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل در این مسیر بود چنانکه در حوادث سال 88 این دستگاه‌ها حضوری فعال داشتند.

عضو خبرگان رهبری همچنین به دیدار اعضای شورای انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری در هفته گذشته اشاره کرد و به ذکر فرازهایی از بیانات معظم‌له در این دیدار پرداخت.

نمازی در ادامه با تسلیت رحلت آیت‌الله سید محمد باقر مصطفوی، ایشان را عالمی عامل و فقیهی پارسا خواند و ارتحال این عالم ربانی را به مردم کاشان به خصوص بیت ایشان تسلیت گفت.

وی همچنین با اشاره به حرکت کاروان پیاده‌روی 200 نفری مردم کاشان که از مصلی نماز جمعه آغاز و به مسیر خود را به سمت کربلای معلی ادامه می‌یابد، این اقدام فرهنگی و معنوی را قابل تقدیر خواند.

انتهای پیام/63009/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول