اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

آمریکا و مستکبران عالم به هیچ تعهدی در قبال ایران پایبند نخواهند بود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:‌ طبق آیات و روایات افرادی که دین ندارند، پایبند تعهدات خود نیستند، مستبکران و آمریکا نیز بر همین روش خواهند بود.

آمریکا و مستکبران عالم به هیچ تعهدی در قبال ایران پایبند نخواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه اصفهان در جمع نمازگزاران پیرامون نامه امیرالمؤمنین به امام حسن (ع) ‌اظهار کرد: افرادی که از هوای نفس خود پیروی می‌کند نور الهی را از دست می‌دهند و از درک معارف الهی عاجز خواهند بود.

وی افزود: خداوند دارای علم حضوری است و بشر علم حصولی دارد، بنابراین خداوند از هر آنچه در سینه و فکر بشر می‌گذرد آگاه است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: طبق فرمایش امام راحل بین یقین و باور تفاوت است، چه بسا به مطلبی یقین داریم ولی به آن باور نداریم، چرا که باور با تمرین و تکرار یقین حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: چنانچه به حضور خداوند باور داشته باشیم دیگر از هوای نفس خود پیروی نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: طبق روایات و احادیث گام‌های موثر برای عدم پیروی انسان از هوای نفس سه چیز؛ مشارطه، مراقبه و محاسبه است.

امام جمعه اصفهان در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته اصفهان ابراز کرد:‌ روز 25 آذرماه روز پژوهش و تحقیق است و طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب، عزت و شرافت یک ملت قدرت علم آن است و تحقیق و پژوهش لازمه پیشرفت علمی جامعه است، امروز مستکبران و در رأس آنها آمریکا از این پیشرفت علمی ایران وحشت دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که جامعه دانشگاهی با حوزویان ارتباط داشته باشند و حوزویان نیز سعی کنند معنویات را به دانشگاه‌ها منتقل کنند.

طباطبایی‌نژاد کسانی که دین نداشته باشند و معارف الهی را کسب نکنند، از دشمن می‌ترسند، فریب دشمن را می‌خورند و پیرو راه دشمن خواهند بود.

وی اظهار کرد:‌ طبق روایات دو قشر کمرشکن خواهند بود نخست دانشمندانی که دین ندارند و سپس عالمانی که فهم نداشته باشند.

امام جمعه اصفهان در پایان گفت:‌ طبق احادیث و آیات افرادی که دین ندارند هیچ تعهد و پایبندی نیز نخواهند داشت بنابراین مستکبران و در رأس آنها آمریکا پایبند به هیچ تعهدی در قبال ایران نیستند.

انتهای پیام/63030/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول