اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلیجان:

افکار عمومی دنیا یک بار دیگر عدم صداقت آمریکایی‌ها را دید

امام جمعه دلیجان با اشاره به پیمان‌شکنی آمریکایی‌ها که سابقه طولانی نیز دارد، گفت: افکار عمومی دنیا یک بار دیگر عدم صداقت آمریکایی‌ها را دید. ژست مغرورانه و متکبرانه سران کفر حکایت از عدم پایبندی آنان به تعهدات دارد.

افکار عمومی دنیا یک بار دیگر عدم صداقت آمریکایی‌ها را دید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا نیشابوری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز دلیجان با بیان اینکه غرب باید بداند که با زبان تهدید و تحریم نمی‌تواند با ایران مذاکره کند، اظهار داشت: بی‌اعتمادی به آمریکا بعد از توافق ژنو نه تنها کم نشده است بلکه افزایش یافته و حتی کسانی که به آمریکا خوش‌بین بودند امروز به مکار بودن آمریکایی‌ها پی بردند.

وی با اشاره به مواضع ضد و نقیض آمریکایی‌ها بعد از توافق ژنو گفت: اینگونه رفتارها بی‌اعتمادی به دولت آمریکا را به اثبات می‌رساند و توقع مردم در چنین شرایطی از مسئولان نظام، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا است و باید به صورت علنی به آنها اعلام کنند که اگر کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند، ما به توافقات ژنو پایبند نخواهیم بود.

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه ملت ایران بیش از 35 سال است که مقاومت کرده و از مقاومت به پیروزی و عزت رسیده است، افزود: آمریکا و اروپا بدانند تهدید و تحریم تاثیری در مواضع جمهوری اسلامی ندارد.

نیشابوری با تاکید بر اینکه ملت ایران همواره در مقابل زورگویی‌های آمریکا ایستاده و با تداوم این مقاومت، تمام حقوق خود را در موضوع هسته‌ای خواهد گرفت، ادامه داد: فعالیت هسته‌ای ایران صلح‌آمیز و بر اساس قوانین آژانس و سیاست جمهوری اسلامی در مسئله هسته‌ای کاملاً روشن و شفاف است.

وی بیان کرد: غرب راهی جز احترام به حقوق جمهوری اسلامی ایران ندارد، ملت ما و دولت ایران چه غرب بر تعهدات خود پایبند باشد و یا نباشد آماده استقامت و پایداری و حفظ دستاوردهای علمی کشور هستند.

نیشابوری تاکید کرد: تمام افتخارات، عزت، عظمت و پیشرفت‌های کشور و ملت بزرگ ایران به خاطر رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه توسعه و رشد کشور نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران است، تصریح کرد: ما در مقابل تمام زیاده خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده و می‌کنیم.

امام جمعه دلیجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه هستند که دشمن به دنبال جدا کردن و اختلاف میان این دو قشر تاثیر گذار بر جامعه است.

نیشابوری نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه را استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: نباید به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه به صورت سطحی نگاه کرد باید مانند بعد از انقلاب میان این دو قشر وحدت عملی جریان داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: تمام مشکلات دنیای ما با احترام به احکام دین و عمل به آن حل می‌گردد زیرا امام علی(ع) فرمودند؛ من اصلح امر آخرته اصلح الله امر دنیاه، هر کس امر آخرت خود را اصلاح کند خداوند امر دنیای او را اصلاح می کند.

انتهای پیام/87001/ل40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول