اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ریگان:

غربی‌ها باید به مذاکره با ایران افتخار کنند

امام جمعه ریگان گفت: اینکه غربی‌ها پای میز مذاکره آمدند و ما آنها را به حساب آوردیم، این امر باید برای آنها افتخار باشد.

غربی‌ها باید به مذاکره با ایران افتخار کنند

به گزارش خبر گزاری فارس از ریگان، حجت‌الاسلام علی رنجبرنژادماهانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز با اشاره به بهانه‌های بنی‌اسرائیلی که کشورهای غربی و آمریکا بعد از مذاکرات ژنو دارند، اظهار داشت: وزیر امور خارجه آمریکا در یکی از سخنرانی‌هایش گفته اگر ایران به حمایت خود از سوریه و حزب‌الله ادامه دهد ما تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهیم.

وی بیان داشت: اینکه غربی‌ها پای میز مذاکره آمدند و ما آنها را به حساب آوردیم، این امر باید برای آنها افتخار باشد.

امام جمعه ریگان عنوان کرد: معاون کنترل تسلیحات امنیتی و بین‌المللی وزارت خارجه آمریکا در یکی از نطق‌های خود گفته است که موشک‌های ایران هم علاوه بر فناوری هسته‌ای ما را تهدید می‌کنند و مدتی باید با مذاکرات کاری کنیم که ایرانی‌ها در بحث هسته‌ای عقب بمانند و ما خودمان را در مقابل موشک‌های ایران سپر قرار دهیم.

رنجبرنژادماهانی افزود: اوباما در جمع صهیونیست‌ها با غرور و تکبر خاص می‌گوید که ما در مذاکرات موفقیت‌هایی به دنبال داشتیم و شیر آب را کم باز کردیم و تنها 7 میلیارد دلار از 100 میلیارد دارایی ایران آن هم به صورت دراز مدت برگردانده می‌شود و تحریم‌ها شکسته نمی‌شود.

وی بیان داشت: مسئولان و دولت تدبیر و امید باید مواظب باشند که شیر اعتمادسازی را آن قدر باز نگذارند که دولت‌های غربی بگویند، آنها در مقابل ما تسلیم شدند و زانو زدند.

رنجبرنژادماهانی با اشاره به اینکه ما پیروز میدان هستیم، ابراز داشت: مسئولان ما کاری نکنند که استقلال، آبرو، حیثیت نظام اسلامی و خون شهدا پایمال شود.

امام جمعه ریگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایشان فرمودند «فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی هویت و روح یک ملت هستند و فرهنگ حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست، بلکه سیاست و اقتصاد حاشیه و ذیل فرهنگ است».

رنجبرنژادماهانی ابراز داشت: فرهنگ باید اصل باشد و سیاست و اقتصاد بر مبنای فرهنگ پایه‌ریزی و بنا شود.

وی به 27 آذر سالروز شهادت محمد مفتح در سال 58 و نامگذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) خطاب به طلاب علوم دینی و دانشجویان فرمودند «طلاب علوم دینی و دانشجویان دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند».

رنجبرنژادماهانی بیان داشت: اگر دانشگاه واقعا اسلامی باشد و در کنار تحصیلات تهذیب و تعهد هم  باشد، اینها می‌توانند، کشور را به سعادت برسانند و اگر علم بدون تهذیب در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها باشد، اگر این علم ضرر نداشته باشد، فایده‌ای هم ندارد.

انتهای پیام/80014/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول