اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته انرژی اتمی مجلس خبر داد

مذاکره ایران و روسیه برای ساخت 2 نیروگاه اتمی

عضو کمیسیون انرژی مجلس از مذاکره ایران و روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی جدید در بوشهر خبر داد و گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در این‌باره از رئیس‌جمهور درخواست بودجه کرده است.

مذاکره ایران و روسیه برای ساخت 2 نیروگاه اتمی

جلیل جعفری بنه‌خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از مذاکره سازمان انرژی اتمی با روسیه برای ساخت دو نیروگاه اتمی دیگر همانند نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و اظهار داشت: رئیس‌جمهور نیز در سفر به استان بوشهر به ساخت این نیروگاه اشاره کوتاهی کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در جریان سفر به استان بوشهر اعلام کرد به ‌زودی دومین نیروگاه اتمی در این استان احداث می‌شود که البته برای توسعه ساخت نیروگاه‌های اتمی در کشور فعالیت بیشتری لازم است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار است این دو نیروگاه مشابه نیروگاه اتمی بوشهر بلکه با ایمنی بالاتر باشند که هر دو این نیروگاه‌ها برق تولید کرده در کنار آن به‌ عنوان نیروگاه آب‌ شیرین‌کن هم استفاده خواهد شد.

جعفری بنه‌خلخال با بیان اینکه این دو نیروگاه اگر در کنار نیروگاه بوشهر ساخته شوند به‌ صرفه است، یادآور شد: با توجه به صرفه اقتصادی و پاک بودن انرژی هسته‌ای باید به ‌سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی برویم و در توافق ژنو نیز به حق ایران در غنی‌سازی تصریح شده است و در حال حاضر نیز که ساخت نیروگاه بوشهر به پایان رسیده‌، پس باید واحدهای نیروگاهی بیشتری را بسازیم و استفاده از این فناوری نو را ادامه دهیم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در مورد منابع مالی قرارداد ساخت این دو نیروگاه نیز گفت: اخیراً سازمان انرژی اتمی طی نامه‌ای به دولت جهت پیش‌بینی منابع مالی این قرارداد نوشته تا منابع انعقاد این قرارداد، در لایحه بودجه سال 93 پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد حتی اگر به ‌علت تنگنای وقت در لایحه چنین بودجه‌ای پیش‌بینی نشود کمیسیون اقتصادی این آمادگی را دارد که اگر دولت بخواهد، منابع لازم جهت انعقاد قرارداد ساخت این دو نیروگاه را در بودجه سال آینده لحاظ کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک نیروگاه 360 مگاواتی نیز در دارخوین خوزستان از تکنولوژی PWR نوع غربی، قرار است که ساخته شود ساخت این نیروگاه نیز کاملاً بر پایه توانمندی‌های بومی و با تکیه بر متخصصان داخلی است.

جعفری بنه‌خلخال در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این نیروگاه سه سال است که در حال طی مراحل تحلیل ایمنی و طراحی تفصیلی است چرا که تحلیل ایمنی جزو مراحل اصلی نیروگاه‌های اتمی است و در واقع فرق نیروگاه‌های گازی با نیروگاه‌های اتمی در اهمیت همین مرحله تحلیل ایمنی است.

انتهای پیام/62001/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول