اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد شهید:

دنیا تحت تاثیر وحدت و پیروی از ولایت ولی‌فقیه ملت ایران قرار گرفته است

قائم مقام بنیاد شهید گفت: آنچه که امروز دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد وحدت، همدلی و پیروی محض ملت ایران از ولی فقیه است.

دنیا تحت تاثیر وحدت و پیروی از ولایت ولی‌فقیه ملت ایران قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل ،حجت‌الاسلام  سید حبیب‌الله حسنی صبح امروز در یادواره هشت شهید بالا گتاب بابل که با حضور مسئولان استان و شهرستان بابل برگزار شد،اظهار داشت: زمینه فلسفه عاشورا در حقیقت از غدیر شکل گرفت و دشمنان اسلام از همان زمانی که دست حضرت علی (ع) به عنوان ولی و مولای مسلمانان بالا رفت کینه حضرت علی(ع) و فرزندانش را در دل پروراندند.

وی با اشاره به مقام و منزلت امام حسین (ع) افزود: در بین ائمه و پیامبران، امام حسین(ع) تنها امامی است که انجام هر نوع جشن و شادی عروسی تا اربعین وی حرام است.

حسنی بیان داشت: در واقعه عاشورا همه دشمنان امام حسین (ع) مسلمان بودند و حتی شمر و عمر سعد با امام حسین (ع) نسبت خانوادگی داشتند اما، برای به دست گرفتن قدرت به دشمنی با فرزند رسول خدا (ص) به پا خواسته، امام حسین (ع) و یارانش را به شهادت رسانده و فرزندان و خاندان رسول اکرم (ص) را به اسارت بردند.

قائم مقام بنیاد شهید اذعان داشت: در مورد مقام و منزلت امام حسین (ع) همین قدر بس که ناپلئون بناپارت و گاندی از امام حسین (ع) به عنوان رهبر برجسته جهان یاد کرده و می‌گویند، رهبران جهان باید شیوه رهبری را از امام حسین (ع) بیاموزند.

حسنی اظهار داشت: بعد از گذشت یک‌هزار و 400 سال از واقعه عاشورا علاوه بر تجلیل و تکریم آن حضرت، مسلمانان باید درس آزادگی و آزادی‌خواهی را از مکتب امام حسین (ع) بیاموزند چرا که امام حسین(ع) علاوه بر نگاه دینی، نگاه انسانی را در کربلا حاکم کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زائیده عاشورا است، افزود: ایثار، شهامت، شجاعت و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تحت‌الشعاع نهضت حسینی بوده و رزمندگان با بهره‌گیری از این نهضت، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی را رقم زدند.

حسنی با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدا باید سنگین‌تر برگزار شود، افزود: با برگزاری یادواره‌های شهدا باید نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا و آنها  را به شهدا متصل کنیم.

وی بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این نیست تفنگ ببر یا بکش یا کشته شوید، بلکه فرهنگ ایثار و شهادت، گذشت، آزادی، آزادی خواهی، خدا خواهی، توحید و زیر پرچم هدایت رفتن و حفظ ارزش‌هایی است که جامعه و خانواده ما را مصون نگه می‌دارد.

حسنی ادامه داد: آنچه که امروز دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد وحدت، همدلی و پیروی محض ملت ایران از ولی فقیه است.

انتهای پیام/86009/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول