اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد

آموزش‌های مهارتی، کلید اصلی دستیابی به اشتغال پایدار

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از نکات کلیدی و شرط لازم و کلید اصلی برای دستیابی به اشتغال پایدار و رفع بیکاری، بحث آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

آموزش‌های مهارتی، کلید اصلی دستیابی به اشتغال پایدار

کوروش پرند در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان چرام در گفت‌وگو با فارس یکی از مشکلات اساسی که در حال حاضر در دنیا وجود دارد را بحث اشتغال و رفع بیکاری دانست و اظهار کرد: در حال حاضر یکی از بحث‌های جدی در دنیا و حتی منطقه ما، بحث اشتغال و بیکاری است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، با بیان اینکه در بحث اشتغال پارامترهای بسیاری تاثیر‌گذار است، یکی از این پارامترها را رشد اقتصادی ذکر کرد و با اظهار تاسف از اینکه رشد اقتصادی ما در حال حاضر منفی است، عنوان داشت: رشد اقتصاد و اشتغال پایدار با هم ضریب همبستگی مثبتی دارند که متاسفانه ما با رشد اقتصادی منفی در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: قوانین بانکی و تسهیلات بانکی یکی دیگر از بحث‌هایی است که در بحث اشتغال تاثیرگذار است که متاسفانه باز هم در تسهیلات بانکی با توجه به اینکه نقدینگی ما مشکلات خاص خود را در کشور دارد، دچار مشکل هستیم.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که از همین مقدار تسهیلاتی که در دست افراد هست، چون برنامه‌ریزی منسجم و منظم نداریم نمی‌توانیم به نحو احسن از این منابع استفاده کنیم، به بحث تعاون اشاره کرد و گفت: یکی از نکات کلیدی و شرط لازم و کلید اصلی برای دستیابی به اشتغال پایدار و رفع بیکاری، بحث آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

پرند در ادامه با اشاره به اینکه در سال 2012 یونسکو با شعار آموزش برای همه، شعار آموزش‌های مهارتی و جهان بازار کار و رابطه جوانان و مهارت‌ها نامگذاری کرد، ابراز داشت: این امر نشان می‌دهد که در این موضوع همه دنیا برنامه‌ریزی را شروع کرده و به این سمت حرکت می‌کند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بحث توسعه آموزش عالی در کشور اشاره کرد و گفت: ما قبل از انقلاب 175 هزار جمعیت دانشجویی داشتیم اما در حال حاضر 4 میلیارد و 500 میلیون دانشجو در کشور داریم و می‌بینیم که با رشد فزاینده در این حوزه مواجه شدیم که این خود می‌تواند برای ما به یک فرصت تبدیل شود.

وی افزود: طی سال‌های 1359 تا 1364 ما با رشد جمعیتی نزدیک به چهار درصد مواجه بودیم که الان تیک اشتغالی که اتفاق افتاده در این قسمت است.

انتهای پیام/82002/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول