اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان:

طبق اساسنامه مجوز راه‌اندازی دفتر در هر جای هرمزگان را داریم

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان گفت: طبق اساسنامه موجود، مجوز راه‌اندازی دفتر در هر جای هرمزگان به این خانه داده شده است.

طبق اساسنامه مجوز راه‌اندازی دفتر در هر جای هرمزگان را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیرزاد عزتی پنج‌شنبه ‌شب در نشستی پیرامون مباحث پیش آمده در مورد راه‌اندازی نمایندگی خانه مطبوعات هرمزگان در کیش اظهار داشت: امور مرتبط با رسانه‌های هرمزگان را به نحوی پیش می‌بریم که عوامل رسانه‌ای در مقابل هم قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به روند راه‌اندازی نمایندگی‌های خانه مطبوعات هرمزگان در مراکز شهرستان‌های، گفت: متاسفانه علی‌رغم تمامی کارهایی که در سال‌های اخیر توسط بخش‌های مختلف در باب حمایت از فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران در استان صورت گرفته، اما مکانی برای رجوع خبرنگاران در شهرستان‌ها و بخش‌ها و یا محلی که بتوانند امور صنفی خود را پیگیری کنند وجود نداشته است، که این امر مشکلات و تنگناهایی را برای این قشر رقم زده است.

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه طبق اساسنامه موجود، این خانه مجاز به راه‌اندازی نمایندگی‌های خود در اقصی نقاط استان است، یادآور شد: من به عنوان رئیس خانه شخصا هیچ یک از مسئولان نمایندگی‌ها را معرفی نکرده‌ام و تمام مسئولان نمایندگی‌های خانه مطبوعات، توسط شورای مرکزی هیئت مدیره خانه منصوب شده‌اند.

عزتی گفت: از آغاز روند راه‌اندازی نمایندگی‌های خانه مطبوعات در استان نه تنها با مشکلی روبرو نبوده‌ایم بلکه همواره در شهرهای مختلف راه‌اندازی نمایندگی‌ها با استقبال فعالان رسانه‌ای نیز روبه‌رو شده است.

وی در این راستا از برگزاری نشست مشترک مسئولان دفاتر نمایندگی‌‌های خانه مطبوعات هرمزگان طی روزهای آینده در بندرعباس خبر داد.

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان اضافه کرد: این در حالی است که طی روزهای اخیر مباحثی در روند راه‌اندازی نمایندگی این خانه در کیش از طریق سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگوی معاون اجتماعی این سازمان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اگر ناراحتی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش این است که چرا مدیرکل ارشاد هرمزگان پیرامون معرفی نماینده خانه مطبوعات به آنها نامه‌نگاری کرده است، باید بگوییم برای تمامی نمایندگی‌های شهرستانی از همین شیوه استفاده می‌شود، به نحوی که خانه مطبوعات نماینده مورد نظر را معرفی و ارشاد نیز برای رسمیت و مشروعیت بخشیدن (طبق اساسنامه جدید) اقدام به نامه‌نگاری با مسئولان مربوطه در شهرستان‌ها می‌کند.

عزتی با بیان اینکه جواب معاون منطقه آزاد کیش به نامه مدیرکل ارشاد هرمزگان را غیر قابل قبول می‌دانیم، گفت: از روزی که این نامه صادر شد، مقرر شد با مقامات مربوطه در کیش ملاقاتی را در راستای تعامل بیشتر و رفع شبهات داشته باشیم، که دوستان این نامه را رسانه‌ای کردند و سپس نیز اقدام به انتشار مصاحبه معاون فرهنگی منطقه آزاد کیش کردند.

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان با بیان اینکه این خانه نگاه تقابلی را با هیچ فرد و یا نهادی را ندارد، خطاب به اعضا خانه مطبوعات هرمزگان تصریح کرد: نباید در حوزه رسانه‌ای خودزنی کنیم.

عزتی گفت: اتفاقا در مناطق آزاد که این همه رویدادهای اقتصادی در حال رقم خوردن است و اقتصاد گوی سبقت از فرهنگ را ربوده است، حضور ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی از جمله خانه مطبوعات هرمزگان الزامی است چرا که کیش بخشی از جغرافیای هرمزگان است و خانه مطبوعات هرمزگان راه‌اندازی نمایندگی در این جزیره را حق خود می‌داند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که سابقه نشان می‌دهد، عدم توسعه رسانه‌ها در مناطق آزاد سبب بروز و تولد پرونده‌های فساد اقتصادی بزرگ شده است که بعضا حتی می‌توان دید که بعد امنیتی نیز پیدا کرده است.

عزتی در اظهارنظری جالب توجه با بیان اینکه "انتشار و افشای نامه‌های معمولی اداری از طرف یک رسانه نشانه تهدید و گروکشی" دارد، گفت: امیدواریم مراقبت‌های لازم در حوزه خبرنگاری نیز صورت گیرد تا در این راستا چالش‌ها ایجاد نشود، چرا که هیچ کسی هوای خبرنگار را ندارد مگر اینکه بخواهد امور رسانه‌ای خود را به دوش او بیندازد.

وی اضافه کرد: هیچ کس در هیچ عرصه‌ای حامی همیشگی خبرنگار نیست و این در حالی است که خانه مطبوعات تاکنون در حوزه خبرنگاری در دفاع از حقوق خبرنگاران عضو کوتاه نیامده است.

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان، یادآور شد: بیان این جملات بدین معنی است که هیچ کس نباید خانه مطبوعات را تضعیف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن حمایت از مواضع مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، گفت: روند کنونی در ارشاد هرمزگان به گونه‌ای است که تصمیمات مربوطه با حوزه رسانه‌ها به صورت مشورتی با نمایندگان این قشر گرفته می‌شود و همانند سابق جداسازی خودی‌ها و غیرخودی‌ها دیگر معنایی ندارد.

عزتی با اشاره به پاسخ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به نامه مدیر کل ارشاد هرمزگان، ادامه داد: معاون منطقه آزاد کیش در جایگاهی نیست که بخواهد جواب مدیر کل ارشاد هرمزگان را بدهد.

به گفته وی، اتفاقا خانه مطبوعات هرمزگان با تیزبینی اقدام به راه‌اندازی دفتر در منطقه آزاد کیش کرده است چرا که دامنه فعالیتی این خانه در تمام استان است.

این مسئول اضافه کرد: باید بگوییم که خانه مطبوعات عنوانی کلیشه‌ای نیست و استفاده از این نوع کلمات را توهین به خانه مطبوعات هرمزگان می‌دانیم و حق پیگیری پیرامون این مبحث را برای خود محفوظ می‌دانیم.

رئیس خانه مطبوعات هرمزگان گفت: این خانه نه تنها در هرمزگان و ایران، حتی در هر جای دنیا خبرنگاران را همکار خود می‌داند.

وی در پایان گفت: با دیدگاه اعطای مجوز نشریات توسط مناطق آزاد مخالفیم چرا که امروزه دیده می‌شود، برخی از این مجوزها در اختیار افرادی سودجود و سرمایه‌گذاران اقتصادی قرار گرفته که در نوع خود جای بررسی دارد و صادرکنندگان مجوزها باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/88001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول