اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای 19 و 20 آذر ماه جاری در جزیره کیش محقق می‌شود

برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری

مسئول سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری گفت: این کنفرانس‌ها با تمرکز بر بنگاه‌های بزرگ در بخش‌های انرژی، خودرو، اطلاعات و ارتباطات هوایی و هوافضا در روزهای 19 و 20 آذر ماه جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود.

برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری

منوچهر منطقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره کیش اظهار داشت: رویکرد اصلی و مهم این کنفرانس تبیین رابطه توسعه فناوری و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است.

وی ادامه داد: طی دو روز برگزاری این کنفرانس، پنج محور اصلی گزینش شده توسط متخصصان داخلی و خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

مسئول سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری از بررسی ضرورت‌ها و الزام‌های مدیریت فناوری در بنگاه‌های بزرگ و شبکه‌های همکار آنها به عنوان یکی از محورهای این کنفرانس انتخاب شده است نام برد و گفت: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نقش پیشرو را در اقتصادهای مختلف ایفا می‌کنند که نقش جمهوری اسلامی ایران تا حدی مغفول واقع شده اما سعی ما بر این است که طی روزهای برگزاری کنفرانس تجارب موفق بنگاه‌های بزرگ کشورمان ارائه و همراه با تجارب بین المللی در این زمینه مورد بحث قرار گیرد.

منطقی اضافه کرد: تأثیر سیاست‌های کلان ملی بر توسعه فناوری در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌های همکار آنها از دیگر محورهای این کنفرانس دو روزه است که طی روزهای برپایی کنفرانس این تأثیرگذاری بررسی شده و علاوه بر آن جاری سازی مدیریت فناوری در سطح مدیریت کلان جامعه را نیز دنبال خواهد شد.

به گفته وی، ابعاد مدیریت فناوری و نوآوری، تجاری سازی فناوری، حقوق مالکیت فکری و مکانیزم‌های تأمین مالی فعالیت‌های توسعه فناوری در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌های همکار آنها به عنوان محورهای دیگر این کنفرانس انتخاب شده است.

مسئول سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با اشاره به نقش دیپلماسی علمی و فناوری در توسعه همکاری‌های فناورانه بنگاه‌های بزرگ تصریح کرد: این مهم باعث ایجاد تحولات اقتصادی بزرگی در سطح همکاری بین کشورها می‌شود و بر این اساس به عنوان دیگر محور این کنفرانس تعیین شده است.

منطقی گفت: از آنجا که بررسی طرح‌های کلان ملی توسعه فناوری که توسط «شورای عالی عتف» مصوب شده به عنوان یکی دیگر از محورهای سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری انتخاب شده است در این کنفرانس پیوند این طرح‌ها با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و شبکه‌ها و نیز تأثیر گذاری آنها در رشد فناوری در سطح ملی به نقد متخصصان گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس، جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، همزمان با برپایی سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری در جزیره کیش توسط مقامات عالی رتبه فناوری و نوآوری کشور به بنگاه‌های برتر کشور در این حوزه اعطا می‌شود.

مسئول کمیته علمی این کنفرانس نیز در ارتباط با این برگزاری این رویداد علمی ابراز داشت: در بخش انرژی، توسعه فناوری در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو و الزام‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد رضا آراستی افزود: بخش خودرو که با مشارکت بنگاه‌های بزرگ خودروساز در کشور برگزار می‌شود به توسعه فناوری در این بنگاه‌ها و ضرورت توانمندی شبکه‌های تامین و همکار آنها به تناسب بنگاه‌های مادر خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بخش هوایی و هوا فضا، سومین بخش این کنفرانس دو روزه را تشکیل می‌دهد خاطرنشان کرد: با مشارکت مجموعه‌های هوایی و هوا فضایی کشور به بحث پیرامون تجربه‌های توسعه فناوری در این بخش پرداخته خواهد شد و اطلاعات و ارتباطات با همکاری بنگاه‌های بزرگ کشور به عنوان چهارمین بخش این کنفرانس انتخاب شده است.

مسئول کمیته علمی سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری بیان داشت: در این کنفرانس هر بخش در قالب پانلی تخصصی و با مشارکت بنگاه‌ها و بازیگران اصلی و میهمانان بین‌المللی مرتبط پوشش داده می‌شود.

یادآور می‌شود؛ جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، همزمان با برپایی سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری در جزیره کیش توسط مقامات عالی رتبه فناوری و نوآوری کشور به بنگاه‌های برتر کشور در این حوزه اعطا می‌شود.

انتهای پیام/88003/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول