اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نامه‌ای‌

منطقه آزاد کیش‌ ارشاد هرمزگان را به مداخله در امور خود متهم کرد+اسناد‌

سازمان منطقه آزاد کیش، در واکنش به نامه‌ای از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان این نوع نامه‌نگاری را مداخله در امور مناطق آزاد خوانده و نگارنده نامه را متهم به مداخله در امور این منطقه کرده است.

منطقه آزاد کیش‌ ارشاد هرمزگان را به مداخله در امور خود متهم کرد+اسناد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طی ماه‌های گذشته و به ویژه در شش ماهه نخست سال‌ جاری، خانه مطبوعات هرمزگان اقدام به راه‌اندازی نمایندگی‌های خود در شهرستان‌های مختلف این استان کرده است.

اقدامات خانه مطبوعات هرمزگان در این راستا که گفته می‌شود، با هدف زیرپوشش قرار دادن خبرنگاران شهرستانی و محلی در شهرستان‌های استان تداوم یافته است، گویا در مناطق آزاد تجاری کیش و قشم با مشکلاتی روبه‌رو شده است.

گویا در قشم اداره فرهنگ و ارشاد ویژه این جزیره که تحت نظر مستقیم وزارت مربوطه فعالیت می‌کند، از همان ابتدا با راه‌اندازی نمایندگی خانه مطبوعات هرمزگان مخالفت و پوشش و حمایت صنفی خبرنگاران فعال در این جزیره را در ساختاری دیگر دنبال کرده است.

اما در کیش که در ساختار سیاسی بخش محسوب شده و در محدوده شهرستان بندرلنگه قرار دارد، خانه مطبوعات هرمزگان علاوه بر راه‌اندازی دفتر نمایندگی در این شهرستان، برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی در منطقه آزاد نیز اقدام کرده است که گویا این امر با مخالفت مسئولان مربوطه در این سازمان روبه‌رو شده است.

اما نکته‌ای که در این بین بسیار جالب است، ارسال نامه‌ای از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان برای معرفی نمایندگی خانه مطبوعات هرمزگان که همواره به عنوان تشکیلاتی صنفی و مستقل شناخته و معرفی شده است، در کیش خطاب به مدیر منطقه آزاد در این جزیره است.

نامه مدیر کل ارشاد هرمزگان به مدیر عامل سازمان کیش

حال جای این سئوال باقی است که چرا مدیر کل ارشاد هرمزگان و مسئولان خانه مطبوعات این استان، با آگاهی از این موضوع که سازمان منطقه آزاد کیش قوانین خاص خود در چارچوب رسانه‌ها و حمایت از خبرنگاران را دارد و امور فرهنگی این جزیره تحت نظر معاونت فرهنگی این سازمان اداره می‌شود، اقدام به این نوع نامه‌نگاری کرده‌اند.

بد نیست بدانیم در نامه حسین مرشدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، خطاب به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از وی خواسته شده است که به استناد نامه خانه مطبوعات هرمزگان، نسبت به صدور حکم نماینده معرفی شده در آن جزیره اقدامات لازم صورت گیرد.

نامه معاون سازمان کیش در جواب نامه مدیر کل ارشاد هرمزگان

اما در کیش نیز ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به نامه مدیر کل ارشاد هرمزگان که خطاب به مدیر کل این سازمان بوده، آورده است، به استناد مواد 5 و 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده 112 قانون برنامه پنجم توسعه، این معرفی نامه فاقد وجاهت قانونی و مداخله در امور مناطق آزاد محسوب می‌شود.

در ادامه نامه رضوانی که رونوشت آن به انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلا‌ع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ارسال شده است، خطاب به مرشدی آمده است: مستدعی است دستور فرمایید معرفی‌نامه صادره لغو و به شخص معرفی شده اعلام شود.

خبرگزاری فارس در کیش در همین راستا گفت‌وگویی اختصاصی را با معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش ترتیب داده است که متعاقبا ارسال می‌گردد.

انتهای پیام/88001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول