اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد

احداث اسکله 25 هزار تنی در کیش / تصویب طرح جامع جزیره هندورابی

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه از افزایش توان بندرگاه کیش تا 25 هزار تن، تصویب طرح جامع جزیره هندورابی و تمرکز بر ایجاد مجموعه‌های گردشگری خبر داد.

احداث اسکله 25 هزار تنی در کیش / تصویب طرح جامع جزیره هندورابی

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش،علی جیرفتی چهارشنبه شب در نشستی مطبوعاتی با اشاره به اهداف معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه‌های توریست، زیرساخت و صنایع نرم از جمله اهداف است و آنچه در مورد صنایع نفت و گاز در اولویت سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته صنایع مرتبط به نفت و گازی است که جزو صنایع پاک محسوب شوند و آلایندگی برای کیش ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که جزیره کیش محل عبور تجهیزات نفتی در راستای فعال سازی مجدد میادین گازی پارس جنوبی در نظر گرفته شده، توسعه بندر در اولویت سازمان است و بر همین اساس جابجایی زمین‌هایی که در حال حاضر پشتیبانی برای بندر را انجام نمی‌دهند، در دستور کار قرار دارد و با خریداری زمین مکانی را برای خدمات بندری ایجاد می‌کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح توسعه میدان بندرگاه در دستور کار است و هم اکنون اسکله 12 هزار تنی در مرحله اجراست ضمن این که ساخت اسکله 25 هزار تنی نیز در مرحله بعد برنامه‌ها قرار دارد این مهم سبب می‌شود تا شناورهای بزرگ بتوانند پهلوگیری کنند.

جیرفتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جزیره هندورابی به واسطه دارا بودن مشخصات خاص اکو زیستی مدنظر سازمان قرار دارد و یک مقصد اکوتوریستی با کارکرد متفاوت نسبت به کارکردهای جزیره کیش به مقصد صرف گردشگری تبدیل خواهد شد و هم اکنون نیز در حال مذاکره با یک مجموعه از مشاوران بین المللی خارجی و ایرانی هستیم تا در مرحله نخست طرح جامع جزیره هندورابی را تصویب و سپس با حضور سرمایه‌گذاران آن را به مرحله اجرا در آوریم.

این مسئول اضافه کرد: در کوتاه مدت نیز برنامه‌هایی را که منجر به تغییر در طرح جامع هندورابی نشود را با نظر هئیت مدیره سازمان در این جزیره در دستور کار قرار داده‌ایم و نسبت به ایجاد زیر ساخت‌هایی همچون اسکله، آب و برق، مخابرات اقدام خواهد شد.

جیرفتی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش هیچ ماموریتی و اختیاری در راستای بهره‌برداری از میادین گازی منطقه ندارد ولی از آنجایی که خط لوله سیری به کیش محدودیت دارد، این سازمان پس از انجام مذاکراتی با وزارت نفت و شرکت نفت فلات قاره درباره راه‌اندازی نیروگاه دوم کیش به تفاهم رسید و در واقع با بهره‌برداری از میدان گازی کیش، نیروگاه دوم کیش به چرخه مصرف وارد خواهد شد.

معاون سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخننان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود کیش به عنوان شهری برای امکان برقراری پرواز ایران به آمریکا به شمار می‌رود، یادآور شد: در این خصوص تنها می‌توانم بگویم که شرکت کیش ایر در راستای افزایش پرواز‌های بین‌المللی در حال تجهیز ناوگان خود است و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری نیز زیر ساخت‌های گردشگری و توسعه فضاهای تفریحی، فرهنگی و گردشگری برای توریست‌های خارجی که در پی برقراری پروازهای بین المللی بیشتر خواهند شد را فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: واگذاری زمین به معنای فروش و نقل و انتقال زمین خام در اولویت‌های سازمان نیست و به اعتقاد ما فروش زمین منبع درآمد خوبی به شمار نمی‌آید ولی نسبت به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های مشترک و مشارکتی نظری مساعد داریم و به این ترتیب سازمان خواهد توانست از ارزش افزوده‌ای که برایش ایجاد می‌شود، منتفع شود.

این مسئول اضافه کرد: اولویت سازمان اجرای پروژه‌های زیر ساختی، گردشگری و فرهنگی است و در این حوزه تسهیلات ویژه‌ای هم چون واگذاری اقساطی، مشارکت‌های ویژه، قیمت‌های مناسب‌تر زمین‌های گردشگری را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است تا در نهایت مجموعه‌های گردشگری ایجاد شوند.

 

جیرفتی با بیان اینکه متاسفانه منشوری تدوین شده‌ای در باب سرمایه‌گذاری در کیش وجود ندارد، گفت: چارچوب سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار خارجی کاملا شفاف و از راه‌های مختلف در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و ما با یک برنامه‌ریزی اصولی از روزی که سرمایه گذار آمادگی خود را اعلام کند، یک نماینده از سازمان در کنار وی قرار خواهیم داد و تا زمان افتتاح پروژه همچنان در کنارش خواهد ماند.

 

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در واقع باید گفت سرمایه گذار طی فرآیند درخواست، تحویل زمین، شروع ساخت و در نهایت روز افتتاح کارشناس سازمان را در کنار خود می‌بیند و اگر مشکلی در روند کار به وجود آید، این نماینده مشکل را بر طرف خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه کیش در چه حوزه‌هایی با کمبود سرمایه‌گذار مواجه است؟، نیز افزود: بر اساس طرح جامع کیش (مصوب شورای عالی معماری شهری کشور) در حال حاضر در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌ها شامل آب و برق، فاضلاب، نخاله‌های ساختمانی و برخی موارد دیگر به شدت دچار کمبود سرمایه‌گذار هستیم و البته در حوزه گردشگری، تفریحی و تفرجی نیز نسبت به برنامه به شدت عقب هستیم به همین دلیل این دو حوزه در اولویت سرمایه گذاری قرار دارند.

 

این مسئول گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ سازمان منطقه آزاد صدور مجوز فعالیت بیمارستان خصوصی بین المللی کیش است که با تدبیر مدیر عامل و هئیت مدیره این سازمان محقق شد و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته جیرفتی، ایرانیان مقیم خارج از کشور به شدت مورد حمایت علی اصغر مونسان قرار دارند و در این راستا دستورات تاکیدی درباره جذب نظامند استراتژیکی ایرانیان خارج از کشور صادر شده است، که تاکنون مکاتباتی با سفارت خانه‌های ایران و رایزن‌های اقتصادی در دپارتمان‌ها نیز از طرف کیش آغاز شده است.

معاون سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همچنین از سفرای سایر کشورها در ایران دعوت شده تا به همراه خانواده‌هایشان از جزیره کیش دیدن کنند و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این جزیره آگاه شوند و اطلاعات لازم را در این زمینه به آنها منتقل کنیم و از سوی دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری را به سفارت‌خانه‌های ایران در دیگر کشورها اعلام می‌کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: پورتال، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری مطابق با استانداردهای بین المللی به روز خواهیم کرد و در این راستا زبان، ساختار و محتوای پورتال با کمک مدیریت روابط عمومی و اداره فناوری اطلاعات مورد بازنگری قرار می‌گیرد که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این راستا بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/88003/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول