اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بهار:

معلولان نیازمند توجه و اعتماد هستند

مدیر آموزش و پرورش بهار گفت: معلولان نیازمند توجه و اعتماد هستند.

معلولان نیازمند توجه و اعتماد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی زارعی بعد از ظهر امروز در همایش دانش‌آموزان معلول شهرستان بهار در آموزشگاه بلال حبشی اظهار داشت: دانش‌آموزان معلول جامعه با تلاش و جدیت وافر خود به درستی ثابت کرده‌اند که معلولیت محدودیت نیست، بلکه کمبودی است که می‌توان با تقویت دیگر داشته‌ها، آن را به فرصتی برای رشد و بالندگی تبدیل کرد.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان معلول در عرصه‌های مختلف علمی، هنری و مهارتی این واقعیت را ثابت کرده که اگر شرایط و زیرساخت‌های مناسب برای این افراد فراهم شود، بسیاری از کمبودهای جسمی و حرکتی آنان به قابلیت‌های غیر قابل تصوری تبدیل می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بهار، حمایت همه‌جانبه از جامعه معلولان در زمینه‌های اشتغال، مسکن و درمان، افزایش آگاهی و فرهنگسازی جامعه و ایجاد شرایط محیطی مناسب برای تردد و مشارکت فعال این قشر در اجتماع را از جمله خواسته‌ها برشمرد.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه توجه مسئولان و فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم، شرایط کار، زندگی و حضور معلولان در جامعه فراهم شود.

امام جمعه بهار نیز با بیان اینکه دستگاه‌ها به معلولین توجه بیشتری داشته باشند، گفت: در به‌کارگیری معلولین، به جای آنکه به توانمندی‌های این قشر توجه شود، محدودیت‌های آنها مد نظر است و برجسته می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا اضافه کرد: معلولیت ممکن است محدودیت باشد اما محرومیت نیست.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش، اشتغال، مبلمان شهری و معیشت پایدار و کرامت انسانی معلولین با مشکل مواجهیم، افزود: باید به حقوق شهروندی معلولین نیز توجه کرد چرا که باوجود اجرای قانون حمایت از معلولین، کمتر از 50 درصد قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی، حمایت همه‌جانبه از جامعه معلولین، افزایش آگاهی جامعه و شناخت هر چه بهتر مسایل و حقوق معلولان را ضروری دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مناسب‌سازی فضاها و ایجاد محیط شهری مناسب، می‌توانیم زمینه‌های افزایش حضور معلولان در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/87001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول