اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

8 هزار معلول از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 8 هزار نفر از معلولان مناطق روستایی و محروم استان اردبیل از خدمات مربوط به طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند شدند.

8 هزار معلول از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند شدند

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما یک پوشش 100 درصدی در مناطق روستایی در اجرای CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه شاهد هستیم که به این معلولان خدمات متنوع ارائه می‌شود.

وی به اجرای طرح پایش پرونده‌های توانبخشی با هدف ساماندهی نیازمندی معلولان به خدمات توانبخشی اشاره کرد و افزود: بیش از 15 هزار و 350 پرونده در همین رابطه پایش شده‌اند تا خدمات توانبخشی به آنها انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: صدور کارت بیمه تکمیلی برای معلولان با هدف برخورداری کامل هزینه‌های درمان یکی دیگر از خدماتی است که به 9 هزار معلول در سطح استان اردبیل ارائه شده است.

احمدیان از ارائه وسایل توانبخشی به معلولان به تعداد 110 هزار واحد، اجرای طرح توانمند‌سازی سالمندان در مناطق روستایی، ارائه خدمات آموزشی، پزشکی و توانبخشی به 3 هزار نفر از معلولان و همچنین پرداخت مستمری به بیش از 4 هزار نفر از توان‌خواهان تحت پوشش بهزیستی از اقدامات انجام شده در حوزه خدمات‌رسانی به معلولان و امور توانبخشی بیان کرد.

این مسئول فعال بودن 27 مرکز نگهداری و ارائه خدمات روزانه و شبانه به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن را بیان کرد و ادامه داد: در قالب بانک جامع اطلاعاتی اطلاعات بیش از 17 هزار و 500 معلول سالمند و بیماران روانی مزمن جمع‌آوری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: 185 نفر از معلولان از خدمات معافیت سربازی بهره‌مند شدند که این کار بر اساس ماده شش قانون جامع حمایت از معلولان انجام شده و در کنار آن پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویی به تعداد 235 نفر انجام شده است.

احمدیان از واگذاری پرونده‌های توانبخشی به بخش خصوصی در راستای عملی کردن اصل تصدی‌گری خبر داد و ادامه داد: 9 هزار و 875 مورد خدمات توانبخشی اعم از فیزیوتراپی، گفتار درمانی و کار درمانی ارائه شده و بیش از 900 مورد ارائه آموزش مهارت‌های زندگی را شاهد بودیم.

وی در مورد پرداخت حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی و ارائه خدمات از طریق تیم سیار به 177 نفر ابراز داشت: ما در یک سال گذشته کمک هزینه کاشت حلزون 22 نفر را که نیاز به ترمیم شنوایی داشتند پرداخت کردیم و در کنار آن خدمات مختلف مشاوره‌ای نیز به معلولان ارائه کردیم.

احمدیان در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد فعالیت دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها تصریح کرد: 47 هزار نفر در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، 12 هزار نوزاد و شیرخوار در قالب طرح غربالگری شنوایی، 3 هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیکی در هفت مرکز بهره‌مند شدند و 56 هزار نفر نیز از طریق آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت و آسیب‌های اجتماعی به توانمندی واقعی رسیدند.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول