اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی نهبندان:

بهزیستی از 1200 معلول نهبندانی حمایت می‌کند

رئیس اداره بهزیستی نهبندان گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 200 معلول نهبندان زیر پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

بهزیستی از 1200 معلول نهبندانی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسن خادم چهارشنبه‌شب در جمع مسئولان و مدیران اجرایی نهبندان اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد یک‌هزار و 200 معلول از خفیف تا خیلی شدید در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 389 نفر معلول جسمی حرکتی، 176 معلول بینایی، 200 معلول شنوایی، 98 معلول روانی و مابقی جزء معلولان ذهنی هستند.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان با بیان این‌که در مرکز کودکان ذهنی زیر 14 سال(مهرپرور) نهبندان 13 کودک به طور مرتب از خدمات آموزشی رایگان این مرکز بهره مند می‌شوند، تصریح کرد: حمل و نقل و یک وعده غذای گرم نیز برای این تعداد کودک در هر روز رایگان است.

امسال 42 میلیون ریال هزینه درمان برای معلولان نهبندان پرداخت شده است

خادم از فعالیت مرکز ویزیت در منزل معلولان ضایعه نخاعی(مهرانه) در این شهرستان خبر داد و گفت: ماهانه یک تیم پزشکی شامل پزشک، فیزیوتراپ، مددکار و روانشناس از منزل 50 معلول سرکشی داشته و خدمات مختلفی را به این معلولان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که طی سال‌جاری هزینه ازدواج 15 معلول به ارزش 150 میلیون ریال توسط این اداره پرداخت شده است، افزود: امسال پرداخت شهریه برای 12 دانشجو به ارزش 48 میلیون ریال انجام شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان اظهار داشت: طی سال جاری مبلغ 35 میلیون ریال هزینه معیشت و مبلغ 42 میلیون ریال هزینه درمان برای جامعه هدف این نهاد پرداخت شده است.

خادم با بیان این‌که به مناسبت روز جهانی معلولان فرماندار به همراه تعدادی از مسئولان نهبندان از منازل معلولان این شهرستان بازدید و دیدن کردند، خاطرنشان کرد: همچنین به این مناسبت مدیران و فرماندار شهرستان از مرکز توانبخشی مهرپرور نهبندان نیز بازدید داشتند.

انتهای پیام/69003/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول