اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله هاشمی رفسنجانی:

نظام به دانشگاه آزاد می‌بالد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه آزاد امروز بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می‌بالد.

نظام به دانشگاه آزاد می‌بالد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مسئولان و پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با تشکر از دانشجویان و مسئولان این واحد، به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران پرداخت و اظهار داشت: اوایل انقلاب می‌دیدیم که صف کنکور طولانی و امکانات کمی دانشگاه‌های دولتی محدود است.

وی با یادآوری اثرات منفی عدم موفقیت جوانان برای ورود به دانشگاه در خانواده‌ها افزود: خانواده‌ها و جوانان، دانشگاه را یک آرزوی غیر قابل تحقق می‌دانستند و وظیفه نظام اسلامی بود که شادابی علمی و دانشگاهی را در جامعه و خانواده‌ها زنده کند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه تحلیلی از فضای انقلابی سال‌های اول و مخالفت با بخش خصوصی بیان کرد: متقاضیان تحصیلات دانشگاهی در زمانی که شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل کرده بود، بیشتر شدند و این اوضاع موجب نگرانی مضاعف مسئولان نظام بود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر وجود امکانات نسبی فضاهای آموزشی و استاد و علاقه خانواده‌ها به تحصیلات عالیه فرزندان خود، گفت: خدمت امام (ره) رسیدم و اوضاع را توضیح دادم و ایشان بدون هیچ درنگی که انگار منتظر این پیشنهاد بودند، فرمودند که شروع کنید که حتماً مردم و خداوند کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: آن دانشگاه امروز بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که انقلاب و نظام اسلامی به آن می‌بالد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کمک‌های مردمی در شهرهای مختلف برای تأسیس واحدهای فراوان این دانشگاه در سراسر کشور اضافه کرد: پس از ارتقای کمی، اکنون باید به ارتقای کیفی بپردازیم که کار پژوهشی و تحقیقاتی و پرداختن به تحصیلات تکمیلی در سیاست‌های اعضای هیئت مؤسس و هیئت امنا قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی گسترش دانشگاه آزاد در سراسر کشور را پرخیر و برکت دانست و گفت: در مقطعی برای رقابت با این دانشگاه، به دانشگاه پیام نور بیش از حد توجه شد که البته رقابت علمی همیشه خوب بوده و است.

وی با انتقاد از نگاه منفی برخی رسانه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: متأسفانه اینگونه رسانه‌ها، منافع ملی را در نظر نمی‌گیرند و با چنین سرمایه‌ای برخوردهای جناحی و تخریبی دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایران را سرشار از سرمایه انسانی در دانشگاه دانست و عنوان کرد: تا جایی که از من ساخته باشد، برای ارتقای علمی جوانان ایران اسلامی کمک می‌کنم.

در آغاز این دیدار مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و محمد ذاکری، پژوهشگر نخبه مرکز تحقیقات مکاترونیک این واحد دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها، به بیان دغدغه‌های پژوهشگران برای توجه بیشتر مسئولان و جلوگیری از فرار مغزها پرداختند.

همچنین برگزیدگان تیم‌های مختلف لوح تقدیر خویش را از دست رئیس هیئت مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کردند.

انتهای پیام/77002/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول