اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

دانشگاه آزاد اسلامی ابهر می‌تواند قطب علمی استان شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر بسیار فراتر از حد انتظار است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ابهر می‌تواند قطب علمی استان شود.

دانشگاه آزاد اسلامی ابهر می‌تواند قطب علمی استان شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، جمشید انصاری در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد واحد ابهر، کسب موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر را مرهون زحمات و مدیریت مدبرانه ریاست این دانشگاه دانست و اظهار داشت: امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر بسیار فراتر از حد انتظار است و این امکانات و دستگاه‌های تخصصی ظرفیت بسیار مناسبی را برای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی فراهم کرده است.

وی با ابراز خوشحالی از دیدار با هیئت رئیسه واحد ابهر و  تشکر از فعالیت‌های مسئولان واحد ابهر، خاطرنشان کرد: مجموعه این اقدامات و سایر اقدامات زیربنایی سبب ایجاد زیرساخت‌های مناسبی برای ایجاد جهش در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر خواهد شد.

استاندار زنجان اظهار امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی ابهر به عنوان قطب علمی استان تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه از مجموع 15 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در شهرستان ابهر، 8 هزار دانشجو در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد ابهر به تحصیل اشتغال دارند، اظهار داشت: 65 درصد از مجموع دانشجوهای مشغول به تحصیل در شهرستان ابهر متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و این در حالی است که پیش از انقلاب فقط یک مرکز آموزش عالی غیر حضوری در این منطقه وجود داشت و از تعداد دانشجویان انگشت‌شماری نیز برخوردار بود.

یدالله رجایی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در توسعه علمی و اقتصادی کشور ابراز داشت: مهم‌ترین عامل توسعه اقتصادی کشور مدیریت منابع انسانی است که در این راستا دانشگاه به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه کارآفرین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه می‌تواند با تربیت نیروی ماهر و خبره در بازار نیروی کار کمک شایانی داشته باشد.           

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به چنان رتبه و درجه‌ای رسیده است که تربیت نیروهای متخصص توسط این نهاد انکارناپذیر بوده و در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال 68 اشاره و خاطرنشان کرد: این دانشگاه برای نخستین بار در سال 68 میزبان 78 دانشجو در رشته ادبیات بود و امروز با وجود اینکه از قدمت چندانی برخوردار نیست، 8 هزار دانشجو در 114 رشته تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابهر در ادامه به عملکرد و موفقیت‌های این واحد دانشگاهی و دورنمایی از برنامه‌های آینده برای ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اشاره کرده و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارزشمندی به جامعه دانشگاهی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه تبدیل شدن دانشگاه به قطب علمی منطقه در رشته‌های تحصیلات تکمیلی است، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده 60 رشته دیگر که واحد ابهر واجد شرایط تاسیس آن رشته‌ها بود که پس از تصویب نهایی به رشته‌های واحد ابهر افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/2308/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول