اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین خبر داد

تشکیل 166 پرونده حقوقی در شهرداری قزوین

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین گفت: در هشت ماه نخست سال‌جاری 166 پرونده در واحد حقوقی این منطقه تشکیل شده است.

تشکیل 166 پرونده حقوقی در شهرداری قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی منطقه 3 شهرداری قزوین، عبدالعلی دربندی‌زاده اظهار داشت: در این مدت واحد حقوقی این منطقه برای رسیدگی به پرونده‌ها 195 بار به شعبات دادگاه عمومی و دیوان عدالت اداری و مراجع انتظامی مراجعه کرده است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری رأی 36 پرونده به نفع منطقه سه شهرداری قزوین به ارزش 34 میلیارد ریال صادر شده است.

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین بیان کرد: همچنین در این مدت رأی چهار پرونده به ارزش 8 میلیارد و 800 میلیون ریال به ضرر این منطقه صادر شده است.

دربندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری رأی 65 پرونده صادر شده است، اضافه کرد: ارزش صدور رأی‌های صادره از ابتدای سال‌جاری 37 میلیارد و 580 میلیون ریال بوده است.

این مسئول ادامه داد: بیشتر رأی‌های صادره به نفع شهرداری است و این موضوع عدم آگاهی بیشتر شهروندان از قوانین را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه 3 شهرداری قزوین بیشترین موضوعاتی که در واحد حقوقی منجر به تشکیل پرونده می‌شود را موضوعات کمیسیون ماده صد، تنفیض مباهی‌نامه قولنامه در محدود پلاک 53 شهرداری قزوین و تغییر کاربری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های زمین عنوان کرد.

دربندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده عدم هماهنگی بین خواسته‌های مردم با قوانین جاری شهرداری و نداشتن قانون مدون به نفع مردم را از مشکلاتی عنوان کرد که موجب تشکیل پرونده‎های حقوقی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 40 درصد از مردم از قوانین اطلاع ندارند و این موضوع موجب ایجاد تخلف می‌شود، عنوان کرد: باید به دنبال ارتقای سطح آگاهی شهروندان از قوانین باشیم که این مهم تأثیر خوبی در کاهش تشکیل پرونده‌های حقوقی دارد.

انتهای پیام/77002/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول