اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برداشت از حساب دیگر ادارات تا یک ماه آینده ممنوع است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همه ادارات به ویژه تامین اجتماعی و شهرداری‌ها اعلام شده که تا رسیدن به یک راهکار منطقی از برداشت حساب دیگر ادارات تا یک ماه آینده خودداری کنند.

برداشت از حساب دیگر ادارات تا یک ماه آینده ممنوع است

سید موسی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به این سوال که برخی ادارات از برداشت‌ پول و مسدود شدن حساب‌هایشان از سوی تامین اجتماعی و شهرداری‌ها ناراضی‌اند، اظهار کرد: به همه ادارات به ویژه تامین اجتماعی و شهرداری‌ها اعلام شده که تا رسیدن به یک راهکار منطقی از برداشت حساب دیگر ادارات تا یک ماه آینده خودداری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضع موجود افزود: این چه وضعیتی است که هر روز از یک حساب برداشت می‌شود و یک حساب مسدود می‌شود؛ این اجرائیه کشیدن‌ها و لج‌بازی‌ها چیست که مدیران نمی‌توانند بنشینند و یک مشکل را میان خودشان برطرف کنند.

خادمی با بیان اینکه باید همدلی‌ها جایگزین اجرائیه کشیدن‌ها شود، ابراز داشت: این حساب مسدود کردن و برداشت‌ها و اجرائیه کشیدن‌ها یک اداره و یک استان را به هم می‌ریزد و نه تنها مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه بدهی ادارات به شهرداری‌ها و تامین اجتماعی باید با توافق طرفین به یک رقم مشخص برسد و بعد از آن از رقم‌های کوچک نسبت به پرداخت آنها اقدام شود، ادامه داد: از امروز نیز هر اداره حساب کار خود را داشته باشد و مشکلاتی که در انباشت بدهی‌ها در آینده پیش می‌آید را همین امروز ببینند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر یک مدیر با رعایت قانون و پیش‌بینی حساب کار خود در هنگام شروع یک پروژه، اعتبار لازم را برای هزینه‌های پروانه ساخت و عوارض بگیرد به این مشکلات و بدهکار شدن به شهرداری‌ها گرفتار نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه هیچ بدهی جدیدی را از ادارات نمی‌پذیرم، گفت: هر دستگاهی برای بدهی‌های جدید خود باید پاسخگو باشد.

خادمی در ادامه پاسخ به این سوال ادامه داد: از طرفی شهرداری‌ها نیز باید در محاسبه بدهی ادارات، سرانگشتی حساب و کتاب نکنند و با در نظر گرفتن واقعیات و قانون، بدهی ادارات را محاسبه کنند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید با تفکیک بدهی‌ها در چندین بخش این مشکل را کوچک‌سازی کنیم تا هم شهرداری‌ها به تدریج به مطالبات خود برسند و هم ادارات بدون مسدود شدن حساب‌هایشان بتوانند ادامه حیات دهند.

به گزارش فارس، در پی مسدود شدن حساب چندین اداره و انباشت بدهی برخی ادارات به شهرداری‌ها و بدهی شهرداری‌ها به شرکت گاز و تامین اجتماعی، نشستی با حضور شهرداران و سایر دستگاه‌های اداری برای تعیین تکلیف این مشکل برگزار شد.

انتهای پیام/82005/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول