اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

برگشت اعتبارات پژوهشی در ادارات پذیرفتنی نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی در این استان معمولا برگشت می‌خورند، گفت: با برنامه‌ریزی که در این زمینه خواهد شد از این به بعد برگشت اعتبارات پژوهشی پذیرفتنی نیست.

برگشت اعتبارات پژوهشی در ادارات پذیرفتنی نیست

مجید محنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از برگشت اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این برگشت اعتبارات در همه این سال‌ها اتفاق می‌افتاده است، افزود: این اقدام جای تاسف دارد و در بودجه بعدی نباید شاهد چنین اتفاقی باشیم.

وی ابراز داشت: گاهی یک پژوهش در یک دستگاه بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند که از این رو لازم است پژوهش در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود.

محنایی با اشاره با قانون صریح موجود در این خصوص گفت: مدیران در دستگاه‌های اجرایی موظف هستند یک تا سه درصد اعتبارات را صرف پژوهش و تحقیقات کاربردی کنند.

این مسئول با بیان اینکه در همه ادارات از جمله همین استانداری این پول جذب نشده است، ادامه داد: باید در این خصوص جلسه‌ای را با حضور همه مدیران برگزار کنیم تا برای این ضعف، فکری اندیشیده شود.

* 30 میلیارد برای پژوهش در یکسال پول کمی نیست/ مدیران جدی بگیرند

وی تصریح کرد: برای جذب نشدن اعتبارات پژوهشی، یک خلا و کاستی وجود دارد که باید بررسی شود گیر کار کجا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: تعامل معاونت پژوهشی و ذی‌حسابان در هر اداره برای برطرف کردن این مشکل ضروری است.

محنایی گفت: در سر جمع اعتبارات و با در نظر گرفتن سهم یک درصدی، حدود 3 میلیارد تومان باید به امر پژوهش و تحقیقات کاربردی اختصاص یابد که پول کمی نیست.

این مسئول با تاکید بر نقش پژوهش در برطرف کردن مشکلات و موانع خاطرنشان کرد: باید در تصمیم‌گیری‌ها مبنای کار اطلاعات موثق و متقن باشد تا تصمیمی که برای توسعه یک منطقه اتخاذ می‌شود، اثرگذار و ملموس باشد.

محنایی خاطرنشان کرد: گاهی با یک هزینه کم و یک پژوهش می‌توان در یک سازمان یا یک شهر بسیاری هزینه‌های دیگر را کاهش داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همه مدیران در این استان خواست تا این موضوع را جدی بگیرند و دیگر پول‌های پژوهشی برگشت نخورد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش به هفته پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: از 23 تا 27 آذر ماه در نمایشگاهی که به همین منظور برگزار می‌شود، ادارات و دستگاه‌های اجرایی دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش عمومی می‌گذارند.

وی با بیان اینکه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست، اذعان داشت: همه مدیران هر چه سریع‌تر دستاوردهای خود را برای نمایش در این نمایشگاه به دبیرخانه هفته پژوهش در این استان تحویل دهند.

انتهای پیام/82005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول