اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه دهمین سالروز زلزله بم صورت می‌گیرد

برپایی نمایشگاه‌ دستاوردهای ادارات بم پس زلزله

فرماندار بم گفت: برگزاری همایش جوانان هلال احمر، مراسم شب شعر و خاطره، محفل انس با قرآن و برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای ادارات و دستگاه‌های دولتی پس از زلزله از جمله برنامه‌هایی است که در دهمین سالروز زلزله بم برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌ دستاوردهای ادارات بم پس زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت زلزله پنجم دی ماه 82 بم اظهار داشت: در زلزله دلخراش بم جمع کثیری از مردم شهرستان در نقاط مختلف جان خود را از دست دادند و با گذشت 10 سال از این حادثه همچنان یک غم بزرگ به حساب می‌آید.

وی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله یک وظیفه مهم است چراکه این عزیزان مایه آبرو و عزت برای شهرستان هستند.

وی تشریح کرد: برگزاری همایش جوانان جمعیت هلال احمر، مراسم شب شعر و خاطره، محفل انس با قرآن و برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای ادارات و دستگاه‌های دولتی پس از زلزله از جمله برنامه‌هایی است که در دهمین سالروز زلزله بم برگزار می‌شود.

زین‌الصالحین به برگزاری مراسمی به منظور گرامیداشت روز ورود مقام معظم رهبری به شهرستان بم اشاره کرد و گفت: سعی داریم در مراسمات این ایام به پخش کلیپ سفر رهبری به بم توجه ویژه داشته باشیم.

وی گفت: برنامه‌های دیگری از جمله ایجاد نمایشگاه غذا و شیرینی در محل بهشت زهرا و برگزاری مسابقه ویلچررانی در سالروز زلزله بم صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمد علی‌آبادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بم با بیان اینکه پنجم‌ دی روز مهمی است، گفت: در این روز حادثه بسیار بزرگی رخ داد، اما مردم بم علاوه بر صبری که در برابر این سختی‌ها نشان دادند، ثابت کردند مردم شاکر هستند و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نیستند.

وی افزود: خداوند بندگانی را که دوست داشته باشد، آنها را در بلا غوطه‌ور می‌کند، البته بلا برای مؤمنان یک نعمت است.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه به برکت نظام و الطاف رهبری بم امروز شهری زیبا و مستحکم است، عنوان کرد: جان‌باختگان زلزله از ذخیره‌های معنوی و ارزشمند شهرستان بودند و باید مراسمی در شأن و جایگاه‌ آنها در دهمین سالروز زلزله برگزار شود.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم گفت: انتظار داریم استاندار جدید کرمان نخستین سفر استانی خود را در پنجم دی‌ ماه به شهرستان بم داشته باشند.

وی با تسلیت ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: از اول محرم تا پایان صفر هر شب مراسم عزاداری در مسجد جامع بم برگزار می‌شود که بعد از عاشورا ما هر شب میزبان یکی از هیئت‌های عزاداری شهرستان بم هستیم.

انتهای پیام/2446/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول