اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان:

بدهی ادارات سایت اداری گلستان به اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان موضوع بدهی ادارات سایت اداری استان گلستان به اوقاف را مطرح کرد.

بدهی ادارات سایت اداری گلستان به اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران با ابراز گلایه از برخی ادارات گلستان در خصوص پرداخت اجاره‎بهای املاک موقوفه خود اظهار داشت: در سال‎های گذشته برخی ادارات در استان گلستان هستند که متاسفانه مبالغ زیادی را به دلیل وقفی بودن املاک خود به اداره اوقاف بدهکارند و تاکنون نسبت به پرداخت اجاره بهای آن اقدام نکرده‎اند.

وی در ادامه عنوان کرد: در پیگیری‎های انجام شده، برخی از وزرا در سازمان اوقاف و امور خیریه حاضر شدند و توضیحاتی را دادند که برای اینکه مشکل اعتباری در سال گذشته و امسال دولت با آن روبرو است درخواست کردند تا در بحث پرداخت اجاره‎ها با ادارات همکاری کنیم.

رئوف‎سیدنژاد بیان کرد: یک سال گذشته نیز مهندس قناعت استاندار وقت استان گلستان در موضوع آب و برق و گاز دستور دادند که به دلیل مشکل اعتبار هزینه این بهای مصرفی آب، برق و گاز از ادارات گرفته نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: اما وزرا قول دادند تا این مشکل در سال آینده برطرف شود.

رئوف‎سیدنژاد با اشاره به اداراتی همانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نیروی انتظامی استان گلستان، سایت اداری و فرودگاه گرگان گفت: این ادارات و اداراتی که در سایت اداری گلستان فعال هستند به غیر از دو اداره علاوه بر اینکه اجاره بهای ملک موقوفه را پرداخت نکرده‎اند بلکه نسبت به عقد قرارداد نیز اقدام نکرده‎اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: یک مشکلی که ما با این ادارات داریم این است که حتی حاضر نیستند بیایند که قرارداد ببندند و این موضوع را وزرا نیز کوتاه نیامدند و تاکید کردند هر اداره‎ای که موقوفات را در اختیار دارد باید نسبت به عقد قرارداد با اوقاف اقدام کنند و در بحث دریافت به دلیل مشکلاتی که وجود دارد با دستگاه‎های دولتی همکاری شود تا در سال آینده جبران شود.

وی تاکید کرد: این همکاری با اشخاص حقیقی که مشکل داشته باشند نیز انجام می‎شود و حتی اجاره بهای سنگین و بدهکاری سنگین این افراد نیز به صورت تقسیط دریافت می‎شود.

رئوف‎سیدنژاد تاکید کرد: تقاضا داریم که این ادارات نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند تا درباره پرداخت همکاری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نماز در این مکان‎ها با اشکال روبرو است در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران که برخی افراد با وجود دانستن این موضوع بی‎تفاوت برخورد می‎کنند گفت: این به این دلیل است که آنها در اصل موضوع نماز معمولی برخورد می‎کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به نقل مطلبی از حضرت امام(ره) در خصوص اهمیت نماز و مقدمات قبل از نماز گفت: وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر است و نیاز است افراد و ادارات و مسئولان در این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

وی در پایان ابراز داشت: حتی این موضوع به استاندار گذشته و فعلی نیز اعلام شده اما متاسفانه تا به امروز اقدام خاصی انجام نشده است.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول