اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل حفاری سپیدان:

عملکرد ملی حفاری ایران در سال‌های‌ تحریم ستودنی است

مدیر عامل حفاری سپیدان با بیان اینکه آثار تحریم‌ها در پی مشارکت شرکت سپیدان و ملی حفاری ایران در توسعه میدان گازی کیش کم اثر شد گفت: عملکرد مدیران شرکت ملی حفاری در این دوران ستودنی است.

عملکرد ملی حفاری ایران در سال‌های‌ تحریم ستودنی است

سعید بختیاری‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کیش با اشاره به اینکه ایران با دارا بودن 15 درصد از کل منابع گاز جهان دومین کشور دارنده منابع گاز طبیعی است، اظهار داشت: باید با استفاده بهینه از این انرژی و ایجاد زیرساخت‌های توسعه در راستای بالا بردن حجم صادرات گاز حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران بعد از آمریکا و روسیه در رتبه سوم بزرگترین مصرف‌کنندگان گاز در جهان به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: بر اساس آمار ثبت شده طی سال‌های 1998 تا 2008 مصرف گاز طبیعی در ایران از 8٫51 میلیارد مترمکعب به 11.6 میلیارد متر مکعب رسیده که این رشد ناشی از سیاست جایگزینی گاز طبیعی به‌ جای سوخت‌های دیگر به سبب ویژگی‌های خاص اقتصادی و زیست‌محیطی آن است.

بختیاری‌راد با اشاره به اولویت وزیر نفت برای افزایش برداشت گاز از میدان پارس جنوبی، تصریح کرد: بیژن زنگنه حل مشکلات و تسریع در راه‌اندازی و عملیاتی کردن واقعی فازهای با پیشرفت فیزیکی بالاتر و نیز میدان گازی کیش را جزو حساس‌ترین برنامه‌های وزارت نفت قرار داده و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی رفع موانع عملیاتی صادرات میعانات گازی و LPG را رهگشای بسیاری از مشکلات پیش رو در این صنعت عنوان کرد و گفت: در صورتی که در این زمینه موفق عمل کنیم به طور حتم نتایجی به دست خواهد آمد که در پویایی این بخش صنعت انرژی تاثیری عمیق بر جای خواهد گذاشت.

این فعال عرصه نفت و گاز اضافه کرد: برنامه‌های وزیر نفت که شامل چهار فصل اسناد بالادستی حاکم بر برنامه پیشنهادی، برنامه کوتاه مدت، برنامه درازمدت و تبیین و تشریح پاره‌ای از راهبردها بوده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد خود این برنامه‌ها را تأیید کرده‌اند موید این نکته است که وزیر نفت قصد دارد ضمن بهره جستن از تجارب ارزشمند خود در سالیان اخیر تمام کاستی‌های به وجود آمده را شناسایی، کالبد شکافی و در نهایت مرتفع نماید و به نظر من این مهم گام بزرگی به شمار آید.

مدیر عامل حفاری سپیدان از تلاش برای بازاریابی و بالابردن میزان صادرات نفت خام و دیگر فرآورده‌ها به عنوان راهکاری مناسب کم اثر کردن تحریم‌ها نام برد و گفت: باید از مجاری مطمئن با کشورهای مصرف کننده و نیز با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی برای این کار استفاده کنیم چرا که بالا بردن میزان صادرات در شرایط کنونی تحریم‌ها علاوه بر منفعت اقتصادی، از بعد روحی و روانی نیز بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه اکنون بیشترین بهره‌گیری از دیپلماسی نفت برای کاهش مشکلات صنعت نفت مورد توجه دولت قرار گرفته است.

بختیاری راد از خلاقیت، کارآفرینی و ابتکار، به عنوان یکی از اصول اساسی در عرصه انرژی نام برد و تاکید کرد: مجموعه مدیریت صنعت نفت باید با خلاقیت و سخت کوشی و صرفاً با اخذ مجوزهایی از دولت و مجلس،‌ حرکتی عظیم را برای توسعه این صنعت، بدون تعهدات متعارف دولت و بانک مرکزی، با جذب منابع مالی از خارج از کشور تدارک ببینند. کشف فرصت‌ها، روش‌ها و زمینه‌های جدید کار و ریسک پذیری معقول از نکات اصلی مورد توجه در این مقوله است.

وی عملکرد شرکت ملی حفاری ایران در سال‌های سخت تحریم را ستود و تاکید کرد: با استراتژی‌های به کار گرفته شده از سوی مدیران ارشد این شرکت، امیدهای بسیاری در راستای پویایی صنعت حفاری به وجود آمد و در راس این افراد، حمید رضا گلپایگانی مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از تجربیات گران‌بها و شناخت کامل نسبت به ظرفیت‌های موجود، موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/88001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول