اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی:

بیش از 9 میلیون نفر در کشور بی‌سواد هستند

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: از 75 میلیون جمعیت کشور 9 میلیون و 719 هزار نفر بی‌سواد هستند که از این تعداد 3 میلیون و 456 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند.

بیش از 9 میلیون نفر در کشور بی‌سواد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عصر امروز در نشست توجیهی و آموزشی مدیران مناطق کهگیلویه، معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امام خمینی (ره) با تاسیس نهضت سوادآموزی یادگار بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت و نهضت سوادآموزی از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال مستقل از دولت‌ها عمل کرده و تغییر دولت‌ها، تاثیری بر عملکرد این نهضت نداشته است. 

محمد مهدی‌زاده افزود: افراد تحصیل‌کرده داوطلب که قصد همکاری با مجموعه نهضت سوادآموزی را داشته باشند، بستر این کار کاملاً برای آن‌ها مهیا است. 

وی خاطرنشان کرد: این افراد به ازای باسواد کردن هر بی‌سواد ضمن اجر معنوی که از این کار نصیبشان می‌شود، یک حق‌الزحمه مختصری نیز از جانب سازمان نهضت سوادآموزی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. 

این مسئول با تاکید بر اینکه فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر به صورت برون‌سپاری محقق شده است و محدودیت جنسیتی برای با سوادکردن افراد بی‌سواد وجود ندارد، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم که داوطلبان فارغ‌التحصیل که قصد همکاری با نهضت سوادآموزی را دارند، فعالیت خود را بیشتر در بین محارم و آشنایان خود دنبال کنند و کتاب و لوازم‌التحریر افراد سوادآموز به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه برای به صفر رساندن بی‌سوادی در کشور نیازمند نیروی انسانی متبحر هستیم، افزود: برای اینکه نرخ بی‌سوادی در کشور به صفر برسد باید یک نظام سواد آموزی خاص بزرگسالان طراحی شود که در آن نیروی انسانی جایگاه مختص به خود را داشته باشد و کتب آن نیز متناسب با این نظام طراحی و منتشر شوند. 

مهدی زاده در پایان تعداد بی‌سوادان کشور را 9 میلیون و 719 هزار نفر عنوان کرد و گفت: اگر مرکز آمار ایران را مبنای محاسبه خود بدانیم از 75 میلیون جمعیت کشور 9 میلیون و 719 هزار نفر بی‌سواد هستند که از این تعداد 3 میلیون و 456 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند. 

در ادامه این نشست معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز رضایت از تلاش‌های آموزشیاران نهضت سوادآموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: حرکت‌ها در جهت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان بسیار خوب بوده است اما هنوز تا نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

سیدمسعود ارجمند عنوان کرد: با وجود اینکه در بسیاری از شهرها و روستاهای استان جشن ریشه‌کن شدن بی‌سوادی برگزار شده است ولی افراد بی‌سواد هنوز در استان وجود دارند که تعداد آن‌ها نسبت به گذشته بسیار کم شده است.

 وی با تاکید بر این مطلب که باید با برنامه‌ریزی‌های لازم این عده بی‌سواد نیز از نعمت سواد برخوردار شوند، اظهار امیدواری کرد که به جایی برسیم که دیگر هیچ فرد بی‌سوادی در استان نداشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: مأموریت این نهضت سوادآموزی هنوز تمام نشده است و مسئولان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به کلمه نهضت، در عمل معنای عمیقی بخشیدند و اقداماتی که در این حوزه انجام شد، در نوع خود کم‌نظیر بود. 

انتهای پیام/82002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول