اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیمروز:

آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ کتابخوانی وظیفه خطیری دارد

فرماندار نیمروز گفت: آموزش و پرورش می‌تواند بعنوان یک بازوی مهم در بخش ترویج فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم و ارسال کتب به خانه‌ها از طریق دانش آموزان عمل کند.

آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ کتابخوانی وظیفه خطیری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی نهاد عموی کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان، تقی طاهری در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: شاخص‌های هدف در بحث مطالعه مفید در شهرستان نیمروز فاصله زیادی با اهداف سند چشم انداز 1404دارد که البته در این زمینه غفلت‌هایی شده و ما باید تلاش کنیم تا با گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه به این اهداف نزدیک شویم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند بعنوان یک بازوی مهم در بخش ترویج فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم و ارسال کتب به خانه‌ها از طریق دانش‌آموزان عمل کند.

فرماندار نیمروز در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کتاب داریم اما کتابخوان کافی نداریم گفت: باید در راستای علاقمندی مردم به کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم ومردم را با کتاب آشتی دهیم.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی زابل نیز در این جلسه گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را یکی از شاخص‌های بالندگی هر جامعه دانست و ادامه داد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

محمد صالح حیدری با بیان اینکه بیشترین تعداد برندگان مسابقات کتابخوانی کشوری در استان متعلق به نیمروز است گفت: این امر نشانه علاقمندی مردم منطقه به کتاب و کتابخوانی است.

حیدری جذب کودکان و نوجوانان را یکی از اولویت‌های کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دانست و گفت: در همین راستا کار ساماندهی و شاداب‌سازی بخش کودک در کتابخانه حضرت ابوالفضل (ع) صورت گرفته است.

انتهای پیام/75005/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول