اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان در گفت‌گو با فارس:

پس از فرمانداری به آموزش و پرورش برمی‌گردم

فرماندار شهرستان همدان گفت: من آموزش و پرورشی هستم و هنوز هم پرونده کاری‌ام در آموزش و پرورش است و بر اساس همان رسالت به آموزش و پرورش برمی‌گردم.

پس از فرمانداری به آموزش و پرورش برمی‌گردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرماندار همدان با حضور در دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس همدان، ضمن بازدید از این رسانه با خبرنگاران خبرگزاری فارس به گفت‌وگو نشست.

حسن قهرمانی‌مطلق در ابتدای سخنانش با اشاره به سنگینی مسئولیت و پست‌های مدیریتی افزود: در مسئولیت‌ها باید نگاه‌ه‌مان تکلیفی باشد نه با دیده طمع و هرگاه احساس کنیم که مفید نخواهیم بود، باید خود را آماده رفتن کنیم.

وی با اشاره به اینکه آدمی در هر عرصه‌ای باید بتواند مفید فایده واقع شود، بیان داشت: هر اتفاقی که در زندگی هر فردی رخ می‌دهد باید آن را به عنوان منشأ خیر تلقی کرد و بتوان درسی برای گذشتگان به یادگار گذاشت.

فرماندار همدان در ادامه در خصوص وضعیت شهرستان، همدان را شهری امن دانست و تصریح کرد: همدان بهشت شهرهای غرب ایران است که با مهاجرپذیری خود حدود 50 تا 60 هزار نفر به جمعیت استان اضافه شده و همین موجب افزایش رشد جمعیت به 11 درصد شده است.

وی یادآور شد: رشد طبیعی جمعیت در همدان 1.5 درصد است اما مهاجرپذیری همدان موجب شده که 10 درصد بر جمعیت شهر همدان افزوده شود.

قهرمانی‌مطلق در ادامه از فعالیت پس از دوران فرمانداری خود گفت و افزود: من آموزش و پرورشی هستم و هنوز هم پرونده کاری‌ام در آموزش و پرورش است و بر اساس همان رسالت به آموزش و پرورش برمی‌گردم.

وی ادامه داد: اگر پست و مسئولیت برای باز کردن گره کار مردم باشد، خوب است اما اگر این چنین نباشد خوشایند نخواهد بود.

فرماندار همدان همه توفیقات حاصل در فرمانداری را از جانب همه مجموعه فرمانداری دانست و افزود: در ارزیابی وزارت کشور در فرمانداری همدان اتفاقات مبارکی افتاده و این دستگاه چه در پروژه‌های عمرانی و چه در سایر مسائل عملکرد مطلوبی داشته است.

وی در خصوص فشار کار و سنگینی مسئولیت در فرمانداری نیز خاطرنشان کرد: در کار اجرایی و سیاسی فشار کار زیاد است، به ویژه در ایام انتخابات فشارها و استرس‌ها به حداکثر می‌رسد که به حول قوه الهی در همدان و در همه انتخابات‌ها به خوبی و باشکوه این مهم را برگزار کردیم.

قهرمانی‌مطلق در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر این که آیا از کار کردن در فرمانداری تابه‌حال پشیمان شده‌اید یا خیر، اذعان کرد: در این مدت هیچگاه از فرماندار شدن خود پشیمان نشدم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه نقصی در مجموعه رسانه‌ای همدان احساس می‌کنید، ابراز داشت: عدم آموزش و سطح پائین آموزشی از آسیب‌های حرفه خبرنگاری در همدان است که باید متولیان امر برای این موضوع تدابیر لازم را بیندیشند.

فرماندار همدان گزینش خبرنگاران در رسانه‌ها را از اصول مهم کار برشمرد و گفت: اینکه هر کسی خبرنگار شده و هر کسی بدون گزینش در این حرفه حضور بیاید زیبنده شما نیست و به نوعی وجهه کار خبرنگاری را زیر سوال می‌برد، به همین علت باید گزینش یا اقدامی برای تشخیص صلاحیت از سوی مرجعی صورت گیرد تا به تبع آن مشکلاتی به وجود نیاید.

وی به خاطره خوب خود در دوران فرمانداری اشاره کرد و گفت: روزی برای حضور در یک برنامه در صدا و سیما حضور یافتم که قبل از ورود به داخل استودیو مجری گفت فرماندار بودن خوب است یا نه؟ همین سؤال من را به یاد روزی خوب انداخت.

قهرمانی‌مطلق یادآور شد: پدر شهیدی برای دریافت وام به دفتر من مراجعه کرد و من نیز کمکش کردم تا کارش انجام شد و آن روز آرامش قلبی خاصی به من دست داد که توانستم در یک جا مؤثر باشم.

وی با بیان اینکه خاطره بدی را در این دوران به یاد ندارم، خاطرنشان کرد: اگر پست و مسئولیت برای باز کردن گره کار مردم باشد، خوب است اما اگر سمتی را اشغال کنیم باید روز قیامت پاسخگوی اعمال خود هم باشیم.

انتهای پیام/89003/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول