اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

طرح زمستانه پلیس ‌راه استان مرکزی آغاز شد

رزمایش طرح سراسری زمستانه پلیس راه و راهور استان مرکزی به صورت مشترک و با حضور پلیس راه و دستگاه‌های دخیل در طرح امداد زمستانه در ستاد فرماندهی استان مرکزی آغاز شد.

طرح زمستانه پلیس ‌راه استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این مراسم گفت: طرح انتظامی ترافیکی زمستان سال‌جاری به طور همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز و تا 20 اسفند ادامه دارد.

سرهنگ مهدی حسنی افزود: این طرح با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و جلوگیری از تلفات انسانی در محورهای برف‌گیر و نقاط حادثه‌خیز استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در اجرای این طرح، روزانه 45 تیم سیار در محورهای مواصلاتی و دو تیم ثابت در محورهای برفگیر زالیان و قاقان در حوزه شهرستان شازند مستقر خواهند شد و پنج تیم نظارتی نیز بر فعالیت این تیم‌ها نظارت خواهند داشت.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: این طرح با مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های همکار در این طرح اعم از راه و ترابری، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو، سازمان جهانگردی و ایرانگردی، ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری تا 20 اسفند اجرا می‌شود و با استقرار نیروها در محورهای مواصلاتی استان خدمات شبانه‌روزی به هموطنان ارائه می‌شود.

حسنی افزود: نقاط ضعف در اجرای طرح زمستانی سال‌های گذشته و طرح زمستانی سال 91 احصاء و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و امیدواریم با استعانت از خداوند و مشارکت دستگاه‌های دخیل در طرح زمستانه شرایط برای استقبال از زمستانی کم حادثه و تسهیل تردد جاده‌ای برای شهروندان فراهم شود.

وی با بیان اهمیت تلاش نیروهای امدادی دخیل در طرح گفت: براساس آموزه‌های دینی ما نجات یک انسان نجات یک جامعه است و نجات یک مسلمان نجات یک جامعه مسلمان است و نیروهای امدادی باید قدر کار و تلاش خود را بدانند.

در این مراسم شماری از خودروهای گروه‌های شرکت کننده در طرح زمستانی استان اعم از تیم تست سلامت رانندگان، اورژانس 115، گشت راهداری، آتش نشانی، امداد خودرو، کانون ایرانگردی و جهانگردی، امداد و نجات هلال احمر و پلیس راه رژه خودرویی برگزار و در مناطق پیش‌بینی شده استقرار یافتند.

هدف از اجرای این طرح خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم است

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی در آیین آغاز به کار این طرح گفت: هدف از اجرای این طرح خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم استان و مسافرینی است که در استان تردد می‌کنند و فراهم آوردن شرایط هر چه بهتر ‌امداد و نجات به موقع به حادثه‌دیدگان، تأمین ایمنی سفر و تسهیل عبور و مرور در فصل سرد است.

سرهنگ ایرج کاکاوند افزود: پیش‌بینی می‌شود طرح امسال با توجه به اینکه پلیس به همراه سایر دستگاه‌ها ظرفیت و توانشان را برای این طرح افزایش داده اند و از تجربیات گذشته بهره می‌برند نسبت به گذشته بهتر و با تدابیر ویژه‌ای برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های شرکت کننده در طرح زمستانه باید همه تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر این طرح و کاهش حوادث رانندگی به کار گیرند افزود: حضور عوامل امدادی و پلیس راه در جاده‌ها نقطه امید و عامل دلگرمی مردم در سفرهای زمستانی است.

کاکاوند افزود: هرچند حجم سفر در فصل زمستان نسبت به سایر فصول کمتر است اما خطرات بیشتری متوجه رانندگان است و می‌طلبد رانندگان با حساسیت بیشتری رانندگی کنند.

این مسئول گفت: ما از هموطنان انتظار داریم برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در فصل سرما در صورت انجام مسافرت در زمستان خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز کنند.

وی ادامه داد: رانندگان خودروها قبل از سفر حتما از سالم بودن سیستم ایمنی خودرو، سیستم ترمز و سیستم گرمایشی و بخاری خودرو مطمئن شوند و در طول سفر به مواردی که توسط پلیس تذکر داده می‌شود توجه کنند.

کاکاوند تصریح کرد: در طرح زمستانه امسال پلیس راه این استان بحث ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد توجه و سختگیری‌های ویژه قرار می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: 140 تیم راهور با 182 نفر عوامل اجرایی در برگزاری این طرح در استان مشارکت دارند.

سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در راستای اجرای این طرح در نقاط حادثه خیز از جمله پل‌های روگذر، زیرگذر و کمربندی ها مستقر می‌شوند.

18 اکیپ ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان مستقر می‌شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از استقرار 18 اکیپ ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی استان در قالب طرح امداد زمستانه جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

مرتضی سلیمی با بیان اینکه این طرح با حضور 100 نفر روز امدادگر و نجاتگر برگزار می‌شود گفت: خودروهای نجات در طرح سال‌جاری نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

وی هدف از اجرای این طرح را خدمات رسانی مطلوب به مسافران و اسکان آنها، تغذیه اضطراری، تسریع در رسیدگی به تصادفات و نجات حادثه دیدگان،بهره‌برداری بهینه از ظرفیت و توان عملیاتی امدادگران در ماموریت‌ها و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی عنوان کرد.

وی افزود: اسکان اضطراری، امدادرسانی و کمک‌های اولیه به مصدومان و مجروحان تصادفات و سایر سوانح از جمله خدمات جمعیت هلال احمر در طرح امداد و نجات زمستانی است.

وی گفت: همچنین دوره بازآموزی برای 200 نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت برای حضور در طرح امداد زمستانه نیز برگزار شده است و آموزش‌های لازم اصول نجات در سوانح ایمنی را به صورت تخصصی فراگرفته‌اند.

برگزاری دوره‌های تعالی رفتار کارکنان پلیس راه

دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران در حاشیه رزمایش از برگزاری دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راه استان مرکزی خبر داد.

سرهنگ مهدی حسنی افزود: این دوره آموزشی به مدت دو روز به صورت تئوری از 19 آذرماه آغاز شده و تا 20 آذر ادامه دارد.

وی افزود: پس از اتمام دوره دو روزه تئوری ، دوره عملی با حضور دکتر الیاسی مشاور ریاست پلیس راهور ناجا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه کارکنان پلیس راه در این دوره حضور دارند افزود: کارکنان در این دوره ها نحوه برخورد منطقی با رانندگان، رعایت ضوابط و مقررات، اخلاق و نزاکت در گفتار و استانداردسازی گویش و رفتار کارکنان پلیس راه را آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول